Idén nem termett sok babér a Formula–1-ben az Alfa Romeo csapatának, mindössze a Haas-Ferrarit megelőzve az utolsó előtti helyen áll a konstruktőrök versenyében. Az olaszok a vasárnapi Török Nagydíjról is pont nélkül távoztak, immáron tizenkettedik alkalommal az évadban, pedig akár máshogy is alakulhatott volna a délután, ha pilótájuk, Antonio Giovinazzi követi a csapata utasításait.
Az olasz versenyzőt ugyanis hét tizedmásodperccel Esteban Ocon mögött intették le, aki úgy döntött, az esős körülmények között nem cserél kereket a futamon, éppen ezért az utolsó kilométereket már küszködve teljesítette az Alpine-jával.
Az említett két pilóta mögött autózott Kimi Räikkönen, aki „fényévekkel” gyorsabb volt mindkettejüknél, így az Alfa Romeo arra kérte Giovinazzit, álljon félre csapattársa útjából, mivel neki nagyobb esélye van, hogy megelőzze Ocont, és ezáltal pontot szerezzen. 2007 világbajnoka szárnyra kapott a kerékcseréje után, alkalmanként az éllovas Valtteri Bottasnál is gyorsabb köröket futott.
Giovinazzit arra kérte versenymérnöke, Jorn Becker, hogy 1:33,5-ös időket fusson, de ő csak 1:35-ösökre volt képes, miközben Räikkönen mögötte az 50. körben már 1:32,5-nél tartott, vagyis 2,8 másodperccel volt gyorsabb nála. A csapat ezért kétszer is arra szólította fel az olaszt, engedje el a finnt. Giovinazzi ellenkezett, ehelyett azt ígérte, felgyorsul. Így is tett, azonban nem eléggé, Räikkönen továbbra is robogott mögötte.
Közben mindketten megelőzték az abroncsaival küszködő Daniel Ricciardót (McLaren) az 55. körben, és Ocon nyomába eredtek. Giovinazzi végül az utolsó kanyar kigyorsításakor ért a francia mellé, így a pontszerzésről éppen lemaradt, miként csapattársa is.
Räikkönennek ekkor jelezte a csapat, hogy Ocon lett a tizedik, amire a finn csak annyit mondott, szólhattak volna neki korábban is, akkor a pontszerzés sem maradt volna el.
„Mi mondtuk Antoniónak…” – kapta meg a választ.
Borítókép: Antonio Giovinazzi (balra) és Kimi Räikkönen az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésén 2021. július 3-án. Fotó: MTI/EPA/Christian Bruna