A Formula–1-es istállók közül utolsóként az Alfa Romeo is ismertette jövő évi pilótapárosát. Azt már korábban nyilvánosságra hozták, hogy az év végén visszavonuló Kimi Räikkönen helyére honfitársa, a Mercedestől távozó Valtteri Bottas ül, de hogy ki lesz a finn csapattársa, azt csak kedden jelentették be. S mint kiderült, a tapasztalt Bottas mellett egy újoncnak adnak lehetőséget Kuan-jü Csou személyében.
Csou jelenleg a Formula–2-ben szerepel, jelenleg a második a pontversenyben, valamint ő a Formula–1-es Alpine-csapat testversenyzője. Kínai pilóta még sosem versenyzett a királykategóriában, Csou 2022-es érkezésével ez megváltozik.
– Az, hogy én leszek az első kínai versenyző a Formula–1-ben, nemcsak nekem, hanem az egész kínai autó- és motorsportnak áttörést jelent – nyilatkozta a 22 éves pilóta.
Ami az egyik oldalon öröm, az a másikon bánat, erről ezúttal is megbizonyosodhattunk. Csou bemutatásával ugyanis az is kiderült, Antonio Giovinazzinak nem jut jövőre ülés a száguldó cirkuszban. Az olasz pilóta 2017-ben Pascal Wehrlein beugrójaként debütált az F1-ben, majd a 2019-es idénytől „főállású” pilóta lett. A Formula–1-ben eddig 59 nagydíjon állt rajthoz, s távozása bejelentését követően a csalódottságának adott hangot.
„Az F1 az érzelmekről, a tehetségről, az autókról, a kockázatról és a sebességről szól. De amikor a pénz beszél, akkor könyörtelen tud lenni. Én hiszek a meglepetésszerű eredményekben, az elkötelezettségnek köszönhető kisebb és nagyobb győzelmekben. Ez volt az első fényképem az F1-ben, az utolsó még nem készült el” – írta gyerekkori fotója mellé az olasz pilóta, aki jövőre a Formula–E sorozatban fog versenyezni.
Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke méltatta a búcsúzó Giovinazzit:
– Sosem könnyű elköszönni egy pilótától, ez Antonióra különösképpen igaz, hiszen oly sokáig volt a csapatunk tagja. A legjobbakat kívánjuk neki a 2021-es idény után, addig pedig van még három versenyünk, hogy jó eredményeket érjünk el együtt – mondta Vasseur, majd kifejezte örömét, hogy az F1 Kína felé is megnyitja a kapuit, ami kereskedelmi szempontból sok lehetőséget tartogat számukra.
– Mindannyian izgatottak vagyunk. Ez nemcsak az Alfa Romeóról, az Orlenről szól, hanem mindenki igyekszik kereskedelmi kapcsolatokat kiépíteni Kínával, és ez a legjobb módja ennek. Sokkal inkább a lehetőségekről van szó. Számunkra és az értékesítési részlegünknek ez egy hatalmas lehetőség, és ezen kell dolgoznunk – nyilatkozta a csapatfőnök a Motorsport.com portálnak.