A Ferrari rejtett tartalékokkal vág neki a következő futamnak

Bő három hónap telt el, mióta az évad legizgalmasabb futamát megtartották Szaúd-Arábiában, és ezen a hétvégén újra Dzsiddába látogat a Formula–1 mezőnye. Az utcai pályán tavaly a Mercedes ünnepelt, idén azonban kevés esélye van annak, hogy a németek felvegyék a versenyt az idénynyitón szárnyaló Ferrarival.

2022. 03. 25. 6:35
SAINZ, Carlos
Dzsidda, 2021. december 4. Carlos Sainz, a Ferrari spanyol versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Szaúdi Nagydíjának harmadik szabadedzésén a dzsiddai utcai versenypályán 2021. december 4-én. Az elsõ Szaúdi Nagydíjat december 5-én rendezik. MTI/EPA Fotó: -
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alig egy héttel az idény második futam előtt rakétatámadás érte az Aramco olajvállalat egyik elosztóüzemét Dzsiddában, amely a Formula–1-es pályától nem messze helyezkedik el. Az elkövetők jemeni síita húszi felkelők voltak, és a történtek miatt akár a verseny megrendezése is veszélybe kerülhetett volna, de megtartják a Szaúd-arábiai Nagydíjat. 

Már tavaly is sok bizonytalanság övezte a közel-keleti királyság bemutatkozását az F1-ben. A pálya ugyanis hetekkel a futam időpontja előtt még félkész állapotban volt, és csak az utolsó pillanatokban került versenyzésre alkalmas állapotba. De végül elkészült, és az idény egyik legemlékezetesebb nagydíjára került sor az ázsiai helyszínen. A futam az utolsó előtti volt a sorban

Max Verstappen (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) között dúlt a harc a világbajnoki címért, és ahogy az oly gyakran előfordul, egyik fél sem engedett, aminek néhány nehezen magyarázható ütközés lett a vége, illetve a holland pilóta büntetésben is részesült. Hamilton pedig futamgyőzelmet ünnepelhetett.

Dzsidda a kakaskodáson kívül is sok lehetőséget kínál a hibázásra, hiszen a versenynaptár egyik leggyorsabb pályája, ráadásul utcai is, rendkívül szűk kanyarokkal – 27 van belőlük, több mint bármelyik más helyszínen a Formula–1-ben. Igaz, a vonalvezetést kicsit átszabták a tavalyi futam óta, mert a beláthatatlan kanyarok a pilóták véleménye szerint feleslegesen veszélyesek voltak.

 

A pálya átalakításától függetlenül sok izgalomra van kilátás a villanyfényes futamon. A technikai szabályváltoztatások valóban felborították az erősorrendet: Charles Leclerc vezetésével a Ferrari magabiztosan győzött Bahreinben, a Red Bull gyors volt, viszont a megbízhatósággal gondjai akadtak, és mindkét autója műszaki hiba miatt esett ki, míg az elmúlt nyolc év konstruktőri világbajnoka, a Mercedes visszaszorult a harmadik helyre. De említhetnénk akár a Haast is, amelyet ötödik helyével a középmezőny élére repített az egy év kihagyás után visszatért Kevin Magnussen. A McLaren pedig a másik végletnek tekinthető. Az istállók között a 2021-ben negyedik helyen végzett alakulat egyelőre nem találja a megoldást az autó fékproblémáira, és emiatt Lando Norris és Daniel Ricciardo csak a mezőny végén bukdácsol.

Az erőviszonyokat látva arra kevés esély van, hogy ismét Mercedes-győzelem születik, inkább Ferrari–Red Bull csata van kibontakozóban. Hamilton és Toto Wolff szerint is időre van szükségük, hogy felzárkózzanak a két riválishoz, bár a csapatfőnök úgy látja, egy egyszerű lépéssel egy csapásra megoldhatnák a nehézségeiket:

– Nagyon könnyű csökkenteni a légellenállást az autón. Elég, ha fogunk egy láncfűrészt, és lefűrészeljük a hátsó szárnyat. Úgyhogy mi ezt fogjuk csinálni a következő futam előtt – viccelődött Wolff a Bahreini Nagydíjat követően.

A Red Bullnál bizakodnak, mivel sikerült beazonosítaniuk a hiba forrását (vákuum keletkezett a benzinbefecskendező rendszerben, emiatt a motor nem kapott több üzemanyagot), amely a két autójuk kieséséhez vezetett Bahreinben. A bikáknál tanácsadóként dolgozó Helmut Marko szerint a szaúdi hétvége előtt sikerült megoldást találni a problémára, és harcba szállhatnak a futamgyőzelemért.

A vetélytársaknak viszont nem lesz könnyű dolga, mert mint kiderült, a Ferrari remek versenytempója és a kettős győzelme ellenére még nem aknázta ki az autóiban lévő minden lehetőséget. A Corriere dello Sport ugyanis belső informátorokra hivatkozva arról számolt be, hogy 

a maranellói istálló erőforrásait „tartalékos üzemmódban” használták az első futamon, így az előnyük a bahreininél jóval nagyobb is lehet.

– Pozitívum a Ferrari szempontjából, hogy a motorjait a mérnökök nem tekerték fel a maximumra Bahreinben. Nem akartak semmit sem kockáztatni. Így bizonyosak lehettek abban, hogy célba érnek az autóik, és semmilyen műszaki probléma nem lép fel. A következő versenyeken fokozatosan fogják növelni a motorteljesítményt – írta az olasz lap.

Úgy tűnik, a vörös istálló szurkolói hosszú-hosszú sikertelen időszak után most valóban dörzsölhetik a tenyerüket.

A hétvége menetrendje:

péntek: 1. szabadedzés 15.00, 2. szabadedzés 18.00

szombat: 3. szabadedzés 15.00, időmérő 18.00

vasárnap: futam 19.00

Borítókép: Carlos Sainz (Ferrari) köröz a dzsiddai pályán 2021-ben (Fotó: MTI/EPA)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.