Leclerc és Sainz is bosszankodik a monacói futam után

A Ferrari mindkét pilótája az elszalasztott futamgyőzelem miatt bánkódik. A Formula–1-es Monacói Nagydíjon másodikként leintett Carlos Sainz a forgalmat okolja, míg a negyedik Charles Leclerc-nek a csapata döntései szúrják a szemét.

Magyar Nemzet
2022. 05. 30. 9:45
Formula One Grand Prix of Monaco
epa09984034 Monaco's Formula One driver Charles Leclerc of Scuderia Ferrari prepares for the start of the Formula One Grand Prix of Monaco at the Circuit de Monaco in Monte Carlo, Monaco, 29 May 2022. EPA/CHRISTIAN BRUNA Fotó: CHRISTIAN BRUNA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Charles Leclerc-nek bár végre (Formula–1-es pályafutása során először) sikerült befejeznie egy futamot Monacóban, a Ferrari pilótája közel sem elégedett a vasárnap szerzett negyedik hellyel. Nem véletlenül, hiszen a pole pozícióból indulva önhibáján kívül veszítette el az első helyet.

Történt ugyanis, hogy a hercegségbeli futam esős körülmények között kezdődött, az élmezőny pilótái 17-23 kör elteltével váltottak átmeneti esőgumikra, esetleg száraz pályára alkalmas abroncsokra. Leclerc csapattársa, Carlos Sainz azonnal szárazakra váltott, a monacói versenyzőnek viszont két kerékcserén is túl kellett esnie a futam első harmadában, mivel először átmeneti esőgumikat kapott. Az addigi éllovas Leclerc nem érti, csapata miért választotta neki ezt a taktikát:

– Ilyen körülmények között valamelyest a csapatodra hagyatkozol, mert nem látod, hogy más pilóták mire képesek az átmeneti, illetve a száraz pályára való gumikkal. Amikor megkérdezték, hogy az esőgumikról azonnal a szárazakra váltanék-e, mondtam nekik, hogy igen, de még nem most, várjunk valamennyit. Nem értem, hogy miért változtatták meg ezt a döntést, és hívtak ki átmeneti esőgumikért. A Red Bull elénk vágott, nekem pedig Carlos (Sainz – a szerk.) mögött kellett kiállnom a kerékcserére.

Sok hibát követtünk el, amit nem engedhetünk meg magunknak. Nehéz ezt lenyelni, mint ahogy az elmúlt évek eredményeit is, de lassan megszokom, hogy innen csalódottan megyek haza – utalt korábbi kieséseire Leclerc.

– Főleg a jelenlegi helyzetben nem lenne szabad hibáznunk. Különösen erősek vagyunk, az autónk gyors, élnünk kell az adódó lehetőségekkel. Így nem dobhatunk el magunktól ennyi pontot. Az elsőről ráadásul nem a második, hanem a negyedik helyre estünk vissza az először elkövetett hibák miatt. Nagyon szeretem a csapatomat, és tudom, hogy ezek a dolgok megerősítenek minket, de most még nagyon fáj az egész.

 

A monacói második kerékcseréje előtt a Ferrari döntésképtelen volt, az utolsó utáni pillanatban arra kérték az olaszok Leclerc-t, maradjon kint a pályán. De az üzenettel nagyon elkéstek.

– Az utolsó üzenet nem volt egyértelmű, mert azt mondták nekem, hogy jöjjek be cserélni, majd szóltak, hogy mégse, de ekkor én már úton voltam a boksz felé. Ekkor mindent kiadtam magamból, kiabáltam a rádióban, mivel nem tudtam semmit csinálni, és világos volt, hogy pozíciókat vesztettem – idézte fel a 24 éves versenyző, majd hozzátette, nem érzi úgy, hogy cserben hagyta volna a csapata: – Néha mindenki elkövet hibákat, ma sajnos túl sok volt belőlük.

Sainz a forgalmat okolja

A Ferrari másik pilótája, Carlos Sainz sem volt elégedett a végeredménnyel. Az első futamgyőzelméért hajtó spanyol a második helyen végzett, de úgy érzi, az elsőt is megszerezhette volna, ha nem kerül forgalomba a kerékcseréje után.

– Úgy érzem, hogy mindent megtettünk, amit lehetett. Türelmesek voltunk az esőgumikon, és a megfelelő döntést hoztuk meg azzal, hogy utána azonnal a száraz pályára való gumikat választottuk. 

A kivezető körömön azonban tizenkét kanyaron keresztül beragadtam egy lekörözendő autó mögé, ez pedig a győzelembe került. Megérthetik, hogy frusztrált vagyok, mert ha tiszta köröm lett volna, nyerek, de ez a sportág néha ilyen, éppen ezért nem fogok panaszkodni – fogalmazott Sainz.

 

Magukra vállalják a felelősséget

Mattia Binotto egyetért pilótáival: – Azt hiszem, néhány hiba okozta a vesztünket, ezeket ki kell elemeznünk. Nehezek voltak a körülmények, mert miután a versenyzőink kiálltak kereket cserélni, nagy forgalomba kerültek. Talán Albon és Latifi miatt veszítettek néhány helyet – magyarázta a Ferrari csapatfőnöke. – Charles nyerhetett volna, ehelyett még nagyobb hátrányba került Maxszal szemben a tabellán. Néhány körülmény nem kedvezett nekünk, ráadásul követtünk el hibákat is. Ezekért vállalom a felelősséget, a jövőben fejlődni fogunk.

 

Borítókép: Charles Leclerc (balra) Monacóban (Fotó: EPA/Christian Bruna)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.