A versenypályán sem örömteli, ha egy összetört autó parkol a bukótérben, sajnos ezúttal a Hungaroring felé tartva is hasonló látvány fogadta az arra járókat. Az M3-as autópálya leállósávjában Red Bull-szerelésbe öltözött – és szerencsére sértetlen – fiatalok búslakodtak romos autójuk mellett. Ettől eltekintve problémamentes volt a kijutás a pályára, péntek délelőtt a forgalmi dugóktól sem kellett tartani.
Pedig már az első versenynapra is rengeteg szurkoló érkezett meg Mogyoródra. A jegypénztárnál egész nap tolongtak a vásárlók, és ugyan pénteken akadt még néhány belépő, délután négykor szombatra csak egy eladó helyről számoltak be, vasárnapra pedig már hónapokkal ezelőtt elkapkodták a jegyeket.
Ahogy a pályán, úgy azon kívül is a Ferrari és a Red Bull uralkodik, hiába a borsos árcédulák, az ő portékáik a legkelendőbbek. A két istálló logójával ellátott baseballsapkák ára 10–16 ezer forint, de a mercedeses fejfedőkért akár 28 ezret is elkérnek, a pólók ára 16–32 ezer forint között mozog. A standok mellett hosszú sorok várakoztak taxira, az ételárusok viszont kevésbé tűntek népszerűnek, és magyar szót nemigen lehetett hallani. Talán nem véletlenül, hiszen fél liter ásványvíz ára 800 forint, a csapolt söré 1300, a hasábburgonyáé 1500, a röviditaloké minimum 2000, egy hot dogé pedig 2000–2500. Svéd pénztárcával nézve ezek igazán kedvező árak – árulta el egy skandináv pár, és egy, a Hungaroringre első alkalommal kilátogató család is nagyjából azt kapta, amire számított.
Egyelőre nincs hosszabbításGyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a közmédiának pénteken elmondta, a pályának 2027-ig van szerződése a jogtulajdonossal, de már péntek reggel is zajlottak a tárgyalások a kontraktus 2032-ig való meghosszabbításáról. – Különleges helyzetben van a Magyar Nagydíj, mert kevés olyan pálya van a világon, amely hosszú távú szerződéssel rendelkezik, és van is szándék meghosszabbítani azt. Nagy az érdeklődés a Forma–1 körül a fiatalok körében is, a jogtulajdonosok magabiztosak, de az is biztos, hogy a szerződésbe ezúttal bekerülnek olyan pontok, amiben vállalnunk kell a pálya átépítését – utalt Gyulay a mogyoródi ring régóta esedékes felújítására. Kiemelte, a futam 2027-ig nincs veszélyben, de ha az infrastruktúra korszerűsítésére nem kerül sor, akkor egy esetleges meglévő szerződés ellenére sem fogják tudni megtartani a Forma–1-es versenyt. – Remélem, az ország helyzete ellenére záros határidőn belül vállalni tudjuk az infrastruktúra megújítását. Amennyiben megkapjuk a szükséges garanciákat, ősszel aláírásra kerülhet az új szerződés – fogalmazott az elnök, aki bízik abban, hogy a tavalyihoz hasonlóan az idei futam sem szokványos, hanem izgalmas és változatos lesz. (MTI) |
További program:
Szombat:
11.00: Formula–3, sprint
13.00: Formula–1, 3. szabadedzés
14.40: W Series, verseny
16.00: Formula–1, időmérő edzés
18.00: Formula–2, sprint
Vasárnap:
10.05: Formula–3, verseny
11.35: Formula–2, verseny
13.00: Formula–1, versenyzői parádé
15.00: Formula–1, Magyar Nagydíj