Verstappen megállíthatatlan volt, a tizedik helyről indulva győzött

Borongós időben, telt ház előtt zajlott a 37. Formula–1-es Magyar Nagydíj, amelyre az unalmas jelzőt aligha lehet aggatni. Öt különböző pilóta is vezetett a futam valamely szakaszában, és a folyamatos helycserékből végül Max Verstappen került ki győztesen, aki a tizedik helyről indulva először diadalmaskodott a Hungaroringen, mögötte Lewis Hamilton és George Russell ért célba. A holland címvédő sikerével nyolcvan pontra növelte az előnyét Charles Leclerc előtt a világbajnoki pontversenyben, feltett lábakkal élvezheti a pilótákra váró nyári szünetet.

2022. 07. 31. 16:47
Formula 1 Hungaroring F1 Verstappen Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a várakozásokkal ellentétben nem zajlott esőben a szombati időmérő edzés , meglepetéseket azért így is tartogatott. A pénteken még látványosan szenvedő Mercedes-csapat garázsában egész éjszaka folyt a munka, és mint kiderült, volt értelme a fáradozásuknak, ugyanis George Russell pályafutása során először megszerezte a pole pozíciót. A brittől alig elmaradva a két Ferrari, Carlos Sainz és Charles Leclerc végzett a második és harmadik helyen, Lando Norris (McLaren), a tavalyi győztes Esteban Ocon, Fernando Alonso (mindkettő Alpine) és Lewis Hamilton (Mercedes) folytatta a sort. A két Red Bull peches napot fogott ki: Max Verstappen motorproblémákkal küszködve a tizedik helyre szorult, míg Sergio Pérez a kvalifikáció harmadik szakaszába sem jutott be, indoklása szerint azért, mert beragadt Kevin Magnussen (Haas) mögé, ezzel pedig rengeteg időt vesztett, és végül csak a tizenegyedik lett. Az osztrák istálló azonban Verstappen gondjait látva elővigyázatosságból mindkét autójába új motort épített be. Ez nem járt büntetéssel, mivel eddig csak három erőforrást használtak fel az idényben.

 

Vasárnap kellemesnek nem nevezhető időjárás fogadta a Hungaroringre kilátogató tömeget: heves szél fújt és olykor az eső is csepergett, a pénteki forróságot követően mindössze húsz fokra hűlt a hőmérséklet. A csapatok esőt vártak a 70 körös futamon, de a 37. Magyar Nagydíj rajtja száraz körülmények között zajlott le. Az indulás után az első négyben nem történt helycsere, pedig Sainz keményen támadta Russellt, Hamilton felzárkózott az ötödik, Verstappen a nyolcadik, Pérez a kilencedik helyre.

Sebastian Vettel (Aston Martin) és Alex Albon (Williams) összeért a rajtnál, emiatt törmelék került a pályára, így virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe a harmadik körig. Russell 2,5 másodpercre elhúzott a Ferrariktól. Verstappen a hetedik körben már a hatodik helyen autózott, és Hamilton nyomába eredt, aki Norrisszal küzdött. A hétszeres világbajnok a 12. körben meg is előzte a honfitársát, majd Verstappen is követte a példáját.

Leclerc a 14. körben elkezdett csapattársa tempójára panaszkodni, helycserét kért a Ferraritól. A rádióüzenet hatására Sainz is rákapcsolt, és 1,2 másodpercre megközelítette az éllovas Russellt.

A mezőnyből Norris vállalkozott először kerékcserére a 14. kör végén. A Ferrari stratégái kibabráltak a Mercedesszel, eljátszották, hogy Sainzt kihívják a bokszba. A németek bekapták a csalit, Russell a 16. körben kihajtott új abroncsokért, Verstappen is ekkor cserélt. Sainz végül egy körrel később kapott friss gumikat.

 

Leclerc a 22. körben cserélt, Russell mögé, de Sainz elé jött vissza. Az első kerékcseréket követően tehát Russell vezetett, 2,5 másodperccel megelőzve Leclerc-t, Sainz, Verstappen, Ocon, Hamilton, Pérez és Norris volt a további sorrend.

Leclerc a 27. körre utolérte Russellt. Hosszú-adok kapok vette a kezdetét kettejük között, a brit remekül védekezett. A 31. körig volt képes visszaverni a támadásokat, majd a monacói egy remek manőverrel az élre állt – a Hungaroring közönsége üdvrivalgásban tört ki. Leclerc egy szempillantás alatt leszakította magáról Russellt, aki ezután megkapta a nyakába a Sainz, Verstappen duót.

Verstappen a 39. körben, Leclerc és Russell egy körrel később cserélt kereket, utóbbi a Red Bull pilótája mögé jött vissza. Verstappen Leclerc nyomába eredt, és a 41. körben simán átugrotta riválisát.

Rövid ideig örülhetett csak a holland címvédő, mivel az előzése után nem sokkal egy piruettet mutatott be, Leclerc újra elé került, ráadásul Russell és Pérez is utolérte. Verstappen a 45. körben újra levadászta Leclerc-t.

Az éllovas Sainz a 48. körben hajtott ki a bokszba, Hamilton vette át a vezetést, Verstappen pedig rohamtempóban csökkentette a hátrányát a brithez képest, aki az 52. körben állt ki cserélni. Verstappen a tizedik helyről indulva átvette a vezetést, Russell pedig a kemény abroncsokon szenvedő Leclerc-t üldözte, majd meg is előzte. A Ferrari ezután „kivette” pilótáját a dobogós helyekért folytatott csatározásból – kihívták egy újabb kerékcserére, Leclerc a hatodik helyre esett vissza.

 

Verstappen nyugalmát a folytatásban senki és semmi nem zavarta meg, így első alkalommal győzött Magyar Nagydíjon, a többi dobogós helyért viszont a futam hajrájáig zajlott a csata. Hamilton előbb Sainzt előzte meg, majd csapattársa, Russell mellett is elhúzott. 

A hagyományoktól eltérően ezúttal nem herendi porcelánnal jutalmazták a dobogósokat, hanem a főszponzor Aramco vállalat biztosította a trófeákat Verstappennek, Hamiltonnak és Russellnek. Sainz, Pérez, Leclerc, Norris, Alonso, Ocon és Vettel szerzett még pontot, és mindössze Valtteri Bottas (Alfa Romeo) esett ki.

A világbajnokság a nyári szünet után, augusztus utolsó hétvégéjén a Belga Nagydíjjal folytatódik.

Végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,63 km):
 1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:39:35.912 óra
 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 7.834 másodperc hátrány
 3. George Russell (brit, Mercedes) 12.337 mp h.
 4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 14.579 mp h.
 5. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 15.688 mp h.
 6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 16.047 mp h.
 7. Lando Norris (brit, McLaren) 1:08.300 perc h.
 8. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1 kör h.
 9. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1 kör h.
10. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1 kör h.
11. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1 kör h.
12. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1 kör h.
13. Csou Kuang-jü (kínai, Alfa Romeo) 1 kör h.
14. Mick Schumacher (német, Haas) 1 kör h.
15. Daniel Ricciardo (brit, McLaren) 1 kör h.
16. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
17. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1 kör h.
18. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 1 kör h.
19. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 2 kör h.
kiesett: Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) műszaki hiba a 68. körben
leggyorsabb kör: 1:21.386 perc (Hamilton, 57. kör)

A vb-pontversenyek állása 13 futam után (még 9 van hátra):

versenyzők:
 1. Verstappen 258 pont
 2. Leclerc 178
 3. Pérez 173
 4. Sainz Jr. 156
 5. Russell 158
 6. Hamilton 146
 7. Norris 76
 8. Ocon 58
 9. Bottas 46
10. Alonso 41
11. Magnussen 22
12. Ricciardo 19
13. Gasly 16
14. Vettel 16
15. Schumacher 12
16. Cunoda 11
17. Csou 5
18. Stroll 4
19. Albon 3
20. Latifi 0

csapatok:
 1. Red Bull 431 pont
 2. Ferrari 334
 3. Mercedes 304
 4. Alpine 99
 5. McLaren 95
 6. Alfa Romeo 51
 7. Haas 34
 8. Alpha Tauri 27
 9. Aston Martin 20
10. Williams 3

További eredmények:

Formula–2, verseny:
1. Théo Pourchaire (francia, Art Grand Prix)
2. Enzo Fittipaldi (brazil, Charouz Racing System)
3. Ayumu Iwasa (japán, DAMS)

Formula–3, verseny:

1. Alekszander Szmoljar (orosz, MP Motorsport)
2. Zane Maloney (barbadosi, Trident)
3. Oliver Bearman (brit, PREMA Racing)
Tóth László (Charouz Racing System) kiesett

Borítókép: Max Verstappen győzött a Hungaroringen (Fotó: Kurucz Árpád)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.