A Ferrari ellenszegült Leclerc-nek, a monacóinak elege van

Alig van olyan Formula–1-es futam, amin a Ferrari nem lő bakot. A vasárnapi Magyar Nagydíjat dobogós helyekről kezdte meg Carlos Sainz és Charles Leclerc, de a legendás maranellói istálló látszólag mindent megtett, hogy hátrataktikázza őket. Elérték „a céljukat”, a futam végén egyikük sem pezsgőzhetett a pódiumon. A pilóták és a szurkolók belefáradtak a sorozatos hibákba, nem véletlen, hogy egyesek már Mattia Binotto csapatfőnök leváltását követelik.

Magyar Nemzet
2022. 08. 01. 12:50
Hungaroring F1 Charles Leclerc
Charles Leclerc Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Max Verstappen (Red Bull) a Magyar Nagydíj előtt azt kérte a pole pozícióból induló George Russelltől (Mercedes), hogy tegyen egy szívességet neki, és vegyen el minél több pontot a Ferrariktól. Más kérdés, hogy a futamon maga a címvédő végezte el a piszkos munkát, amikor a tizedik helyről rajtolva megnyerte a versenyt, de még ha Verstappennek nem is jött volna össze ez a bravúr, a Ferrari is besegített volna neki.

Az idény kezdetén úgy tűnt, Charles Leclerc (Ferrari) méltó kihívója lehet Verstappennek a világbajnoki címért folytatott harcban, az év eleji két győzelme óta azonban csak egyszer, Ausztriában sikerült nyernie, és már nyolcvan pontra duzzadt a hátránya a holland riválissal szemben. Ezt a monacói leginkább a csapatának köszönheti. Ugyan Leclerc is elkövetett egy-két hibát, ami elmondása szerint 32 pontjába került, de az esetek döntő többségében a Ferrari sara, ha pilótája lemarad a dobogóról. Rengeteg műszaki hiba és elrontott taktika írható az olaszok számlájára.

A Hungaroringen minden adva volt a Ferrarinak, hogy akár a kettős győzelmet is behúzza, hiszen a csapat két pilótája a második, illetve harmadik helyről indult. Előttük csak egy Mercedes állt a rajtrácson, és a németek versenytempója általában elmarad az olaszokétól, szóval Leclerc és Carlos Sainz (Ferrari) is bízhatott benne, hogy az ő sikerével zárul a nagydíj. 

 

Csakhogy a Ferrari Leclerc nyomatékos kérése ellenére a kemény keveréket tette fel az autójára a második kerékcseréjénél, ami a hideg időben egyáltalán nem működött, így a győzelem fő várományosaként a 24 éves versenyzőt simán megelőzte Verstappen. A stratégák később próbálták korrigálni a hibájukat egy újabb kerékcserével, de Leclerc ezzel még hátrább került, majd hatodikként intették le.

– Nem értem, hogy miért tettek fel nekem kemény gumikat, egyelőre nem magyarázták meg 

– háborgott Leclerc a futam után. – Az elején jó volt a taktikánk, a megfelelő időben álltunk ki. A közepes keverék jól működött, a csapat tudtára adtam, hogy azt szeretném, ha minél hosszabb lenne a második etap, erre kihívtak a kemény keverékért. Mindenki másnál többször álltunk ki, ezzel húsz másodpercet dobtunk el, a kemény gumikon pedig körönként egy másodpercet – ez hatalmas veszteség. Azt hiszem, hogy nyomás alá helyeztek minket, ezért döntött így a csapat, de nem így kellett volna reagálnunk.

A monacói hozzátette, frusztrált a sorozatos baklövések miatt: – Úgy érzem, hogy mindig történik valami, a megbízhatósággal akadnak gondjaink, vagy mi követünk el hibákat. Jobban kell összeraknunk a hétvégéket – nyomatékosította Leclerc.

A negyedik helyen befutott Sainz is kifakadt a csapatára. A Ferrari az ő második etapját túl hosszúra nyújtotta, ráadásul mindkét kerékcseréje lassú volt, ezzel időt vesztett, és csapattársához hasonlóan ő is lecsúszott a dobogóról.

A pénteki szabadedzések alapján jó eredményben bíztunk a futamra, most mégis értetlenül állunk a történtek előtt. Igaz, hogy nagyon lehűlt az idő, mások lettek a körülmények. De ettől függetlenül is furcsán viselkedett az autó, problémáink voltak a gumikkal is – sajnálkozott Sainz. 

– Ma a csapat látványos vereséget szenvedett. Az első cserémnél nem tudtam Russell elé vágni, mert túl lassan dolgoztak a bokszban. A kerékcseréinkkel ma nagyon sok probléma volt.

A bakisorozat után a Ferrari rajongói az interneten Mattia Binotto leváltását követelik, ám a csapatfőnök nem sürget változásokat, szerinte a taktikájukkal sem volt probléma a Magyar Nagydíjon.

– Mindegy volt, hogy lágy, közepes vagy kemény keveréket használtunk, nem az elvárásoknak megfelelően teljesített az autó. Tudtuk, hogy a kemény gumikat nehéz lesz felmelegíteni. Arra számítottunk, hogy tíz-tizenegy körön keresztül nem leszünk olyan gyorsak, mint a közepeseken, de a végén elég gyorsak és jó pozícióban lennénk. Az idény során ma először nem működött jól az autó, ki kell elemeznünk, hogy mi áll ennek a hátterében.

 

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Kurucz Árpád)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.