Gyönyörű autóval és „túlkészült” pilótával törne előre a Williams

A tavalyi sereghajtó Williams folytatta az autóbemutatók sorát a Formula–1-es istállók között. A kék színben pompázó, FW45 elnevezésű versenygép mellett a brit csapat hétfőn új szponzorát is bemutatta.

Magyar Nemzet
2023. 02. 06. 16:44
Williams
Williams Forrás: Twitter
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A múlt héten a Haas kezdte meg a 2023-as autóbemutatók sorát, majd a címvédő Red Bull is prezentálta a versenygépének kezdetleges verzióját. Köztudott, hogy a csapatok a kollektív teszt előtt nem akarják a riválisok orrára kötni, milyen egyedi megoldásokkal rukkoltak elő az autójuk kialakításánál. Így a február elején bemutatott járgányok általában köszönőviszonyban sincsenek a később a gyakorláson, illetve a március első hétvégéjén, a bahreini szezonnyitón használt autókkal.

Még ha a bemutatóknak így alig van értelme, a show természetesen folytatódik. Hétfő délután a Williams idei járgányát leplezte le. Az FW45-ös a tavalyi sereghajtó 2022-es autójának továbbfejlesztett változata, és idén is kék színben pompázik majd.  

A tavaly nyolc ponttal utolsó helyen végzett brit alakulat (a kilencedik Alpha Taurinak 35 pontja volt) rengeteg újdonsággal készül az új szezonra. Amellett, hogy szponzorok sokaságát csábították magukhoz (Gulf, Stephens, Michelob ULTRA és PureStream), Jost Capito csapatfőnököt a Mercedes korábbi stratégiai igazgatójára, James Vowlesra cserélték. A szurkolóknak persze a legszembetűnőbb változást a csapat új pilótája jelenti: a kanadai Nicholas Latifi helyett idén már az amerikai Logan Sargeant rója majd a kilométereket.

– Úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a lehető legjobb állapotba kerüljek az idényre. Már-már azt hiszem, hogy túlságosan is felkészültem. Epekedve várom, hogy Bahreinben végre a pályára hajthassak. Túl hosszú volt a holt idény – fogalmazott a 22 éves újonc.

Sargeant a thaiföldi Alex Albon csapattársa lesz, aki az előző idényhez képest előrelépést vár a csapatától, ugyanakkor nem a Haaséhoz hasonló nagyságrendűt, amely 2021-ben nulla ponttal a konstruktőrök között az utolsó lett, tavaly viszont már 37 pontot gyűjtött, ezzel nyolcadikként végzett.

– Ki merem jelenteni, hogy jobb helyzetben vagyunk most, mint a tavalyi idény végén. Nem tudom, hogy ez miként mutatkozik meg a pályán, és mekkora lépéseket tettek a többiek, ez majd idővel kiderül. Fejlődtünk, de nehéz megmondani, hol állunk az erősorrendben. Tavaly mindössze egy nagy fejlesztést tudtunk elvégezni az autón a szezon során, idén remélhetőleg talán kisebb, de több és jelentős fejlesztéssel is elő tudunk rukkolni – bizakodott a Williams pilótája. – Nem hiszem, hogy a Haaséhoz hasonló szezonrajtot produkálnánk. Ők az első pillanattól fogva nagyon versenyképesek voltak.

Borítókép: A Williams 2023-as versenygépe, az FW45 (Forrás: Twitter)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.