A tavaly nyolc ponttal utolsó helyen végzett brit alakulat (a kilencedik Alpha Taurinak 35 pontja volt) rengeteg újdonsággal készül az új szezonra. Amellett, hogy szponzorok sokaságát csábították magukhoz (Gulf, Stephens, Michelob ULTRA és PureStream), Jost Capito csapatfőnököt a Mercedes korábbi stratégiai igazgatójára, James Vowlesra cserélték. A szurkolóknak persze a legszembetűnőbb változást a csapat új pilótája jelenti: a kanadai Nicholas Latifi helyett idén már az amerikai Logan Sargeant rója majd a kilométereket.
– Úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a lehető legjobb állapotba kerüljek az idényre. Már-már azt hiszem, hogy túlságosan is felkészültem. Epekedve várom, hogy Bahreinben végre a pályára hajthassak. Túl hosszú volt a holt idény – fogalmazott a 22 éves újonc.
Sargeant a thaiföldi Alex Albon csapattársa lesz, aki az előző idényhez képest előrelépést vár a csapatától, ugyanakkor nem a Haaséhoz hasonló nagyságrendűt, amely 2021-ben nulla ponttal a konstruktőrök között az utolsó lett, tavaly viszont már 37 pontot gyűjtött, ezzel nyolcadikként végzett.
– Ki merem jelenteni, hogy jobb helyzetben vagyunk most, mint a tavalyi idény végén. Nem tudom, hogy ez miként mutatkozik meg a pályán, és mekkora lépéseket tettek a többiek, ez majd idővel kiderül. Fejlődtünk, de nehéz megmondani, hol állunk az erősorrendben. Tavaly mindössze egy nagy fejlesztést tudtunk elvégezni az autón a szezon során, idén remélhetőleg talán kisebb, de több és jelentős fejlesztéssel is elő tudunk rukkolni – bizakodott a Williams pilótája. – Nem hiszem, hogy a Haaséhoz hasonló szezonrajtot produkálnánk. Ők az első pillanattól fogva nagyon versenyképesek voltak.
Borítókép: A Williams 2023-as versenygépe, az FW45 (Forrás: Twitter)