A nürnbergi SLC Management által készített felmérés 18 különböző kritérium alapján rangsorolta a német élvonalban szereplő egyesületeket: az objektív szempontok között szerepelt például a drukkerek és a szurkolói klubok mennyisége, a stadionok kihasználtsága, valamint az, hogy a klubok a televíziós adásokon és közösségi médián keresztül mekkora eléréssel rendelkeznek. A kutatás ugyanakkor szubjektív kitételeket is figyelembe vett, így többek között a fenntarthatóságot, a családbarát jelleget, a népszerűséget, valamint az imázst és a vonzerőt, melyeket az érintett célcsoportok tagjainak megkérdezése alapján vizsgáltak. Sallai Roland klubja, a Freiburg végzett a képzeletbeli dobogó harmadik helyén.
A kutatás eredménye szerint a tavaly a Bayernt megelőző Dortmund visszaesett a második helyre, s újra a müncheniek a legnépszerűbbek, a Freiburg azonban nagyot javított, miután egy évvel ezelőtt még hatodik volt, most pedig már harmadik. A szintén magyar válogatott Schäfer Andrást is foglalkoztató Union Berlin ugyancsak három pozíciót javított, míg Köln lett az a klub, amely a legtöbbet veszített népszerűségéből, miután az ötödikről a nyolcadik pozícióba csúszott vissza.
A Dárdai Pál vezetőedző által irányított Hertha BSC két éve még nyolcadik volt, tavaly viszont már csak 15., az előző idényben történt kiesést követően pedig jelenleg az utolsó, 18. helyet foglalja el a népszerűségi listán. A kutatásban nagyjából harmincezer szurkolót kérdeztek meg szerte Németországban.