A nürnbergi SLC Management által készített felmérés 18 különböző kritérium alapján rangsorolta a német élvonalban szereplő egyesületeket: az objektív szempontok között szerepelt például a drukkerek és a szurkolói klubok mennyisége, a stadionok kihasználtsága, valamint az, hogy a klubok a televíziós adásokon és közösségi médián keresztül mekkora eléréssel rendelkeznek. A kutatás ugyanakkor szubjektív kitételeket is figyelembe vett, így többek között a fenntarthatóságot, a családbarát jelleget, a népszerűséget, valamint az imázst és a vonzerőt, melyeket az érintett célcsoportok tagjainak megkérdezése alapján vizsgáltak. klubja, a Freiburg végzett a képzeletbeli dobogó harmadik helyén.
A kutatás eredménye szerint a tavaly a Bayernt megelőző Dortmund visszaesett a második helyre, s újra a müncheniek a legnépszerűbbek, a Freiburg azonban nagyot javított, miután egy évvel ezelőtt még hatodik volt, most pedig már harmadik. A szintén magyar válogatott Schäfer Andrást is foglalkoztató Union Berlin ugyancsak három pozíciót javított, míg Köln lett az a klub, amely a legtöbbet veszített népszerűségéből, miután az ötödikről a nyolcadik pozícióba csúszott vissza.
A vezetőedző által irányított Hertha BSC két éve még nyolcadik volt, tavaly viszont már csak 15., az előző idényben történt kiesést követően pedig jelenleg az utolsó, 18. helyet foglalja el a népszerűségi listán. A kutatásban nagyjából harmincezer szurkolót kérdeztek meg szerte Németországban.