Noha az elmúlt hónapokban nem elsősorban a góljai miatt vált világszerte ismertté Ádám Martin, azért a lassan magunk mögött hagyott nyár igencsak eseménydúsra sikeredett a magyar labdarúgó-válogatott támadója számára. Megszerezte a második bajnoki címét Dél-Koreában az Ulszan gárdájával, majd részt vett a nyári Európa-bajnokságon, végül pedig Európába visszatérve a görög Tripolisz Aresztasz csapatához szerződött. Mindeközben ráragadt a Magyar Viking elnevezés, és a közösségi oldalak egyik sztárja vált belőle – egyelőre elsősorban a külseje miatt.

Ádám Martin – nyugodtan kijelenthető – világhírű lett a labdarúgó Európa-bajnokságon, és ez a számokban is megmutatkozott a magyar válogatott támadója számára. Bármilyen hihetetlen, de a csatár népszerűsége a közösségi médiában a legnagyobb sztárokét is megelőzte. Instagram-oldalát 29 ezren követték a kontinensviadal kezdetén, és ez a szám a csoportmeccsek végére 69 ezerre nőtt. Persze a közösségi médiában nem ez volt a legnagyobb dobása Ádámnak, ugyanis az Eb második napján a Transfermarkt szakportálon az ő nevére kerestek rá a legtöbben, Lionel Messit és Cristiano Ronaldót is megelőzte.
Az már csak hab a tortán, hogy a nemrég az Adidasszal szponzorációs szerződést kötő támadóról a sportszergyártó még az Eb alatt közölt egy videót a TikTok-csatornáján, ami igencsak döbbenetes eredményt hozott: eddig nem kevesebb, mint 6,6 millióan nézték meg a rövidfilmet. Már az első három napon 6,3 millióan tekintették meg a felvételt a különösen a fiatalok körében népszerű felületen, és ami igazán meglepő, hogy a világ minden tájáról összesen egymillió lájkot kapott. Hogy ez mekkora szó? Nos, a korábban felvett José Mourinho-videót csak 27 ezren, az angol válogatott Trent Alexander-Arnoldét 263 ezren, a német csapat egyik motorjának, Florian Wirtznek a kisfilmjét 60 ezren nézték meg. Az Eb alatt feltöltött videók közül csak a spanyol Lamine Yamalét látták többen ezen az oldalon (8,8 millióan). S hogy miként fogadja, hogy népszerű mémfigura lett a világhálón?