Lando Norris (McLaren) múlt szombaton letaszította Max Verstappent (Red Bull) a trónról Hollandiában. A brit versenyző viszonylag nagy különbséggel nyerte meg az időmérőt, de vasárnap nem sokáig örülhetett az első helyének, Verstappen mindjárt a rajt után elment mellette. De minden jó, ha jó a vége, most a McLaren a leggyorsabb a mezőnyben, így Norrisnak nem okozott gondot visszavennie a helyét, és megnyugtató, 23 másodperces előnnyel nyert.
Persze lényegesen könnyebb dolga lenne a McLaren-pilótának a versenyeken, ha nem rontaná el mindig a rajtokat. Igen, mindig. Norris idén eddig hatszor került pole-ba (négy futamon és két sprinten), de egy olyan alkalom sem volt, hogy másnap ne veszített volna legalább egy, de akár több pozíciót is az indulás után.
Csak Ricciardo rosszabb Norrisnál
Norris természetesen nem csak akkor szenved, ha övé az első rajthely.
Valójában csak egy, minden futamon részt vevő pilóta van rajta kívül a mezőnyben, aki egy helyet sem lépett előre idén az első körben. Ez nem más, mint Daniel Ricciardo (RB), aki átlagban több pozíciót bukik el bárki másnál az első körben, Norris mögötte a második.
A riválisok közül Charles Leclerc és Carlos Sainz (Ferrari) sem szerepel jól az első körben, viszont a mindenkinél többször, nyolcszor az élről rajtoló Verstappen idén egy alkalommal sem fejezte be rosszabb pozícióban az első kört, mint ahol elkezdte. A két Mercedes, George Russell és Lewis Hamilton remekel a rajt után, de még Oscar Piastri (McLaren) is jobban rugaszkodik el, mint az ugyanolyan autóban ülő Norris.
A McLaren britje ugyanakkor nem csinált nagy ügyet az egészből, mondván, őt nem érdeklik a statisztikák. Azt azért ő is elismerte, hogy lenne hová javulnia.
Verstappen nyitott az élenMax Verstappen volt a leggyorsabb a pénteki első szabadedzésen Monzában, a háromszoros világbajnok mögött Leclerc és Norris zárt. A Russell ülését a tréningre megkapó Kimi Antonelli tíz perc elteltével összetörte a Mercedest. Az első szabadedzés végeredménye:
A hétvége további menetrendjePéntek: 2. szabadedzés 17.00 |