Az elmúlt három Forma–1-es Emilia-Romagna Nagydíjon Max Verstappen zárt az első helyen, és a világbajnoki címvédő ezúttal is esélyesként vágott neki a 63 körös imolai futamnak. A Red Bull holland pilótája Oscar Piastri mellől, a második pozícióból vágott neki a száraz körülmények között rendezett versenynek, és ugyan nem rajtolt tökéletesen, az első kanyart sokkal jobban vette az ausztrál riválisánál, így megelőzte őt.

Verstappen megelőzte Piastrit, Norris nem bírt Russell-lel az imolai futam rajtjánál
Az első két helyezett mögött George Russell megőrizte a harmadik helyét a mclarenes Lando Norris előtt, hátrébb pedig a ferraris Charles Leclerc startolt igazán jól. Verstappen tudta növelni az előnyét Piastrival szemben, Russell feltartotta Norrist és a többieket, Leclerc viszont már tíz kör után a bokszutcába hajtott kerékcserére.
Piastri sem bírta sokáig, majd a technikai gondokkal is küzdő Russell is megkapta a kemény keverékű abroncsokat. Eközben Verstappen, Norris és a williamses Alexander Albon kivártak, ezzel pedig jól jártak, Esteban Ocon félreállt Alpine-ja miatt ugyanis a táv felénél, virtuális biztonsági autós fázis alatt kevesebb időt veszítve eshettek át a kerékcserén.
Antonelli kiesése tette izgalmassá a versenyt
Piastri és szinte a teljes mezőny is élt a lehetőséggel, így a folytatásban a vb-címvédő mögött a két McLaren, Albon, majd a két Ferrari haladt.
Szűk húsz körrel a vége előtt jelentős volt Verstappen előnye, ám a hazai Andrea Kimi Antonelli félreállt Mercedese miatt ezúttal biztonsági autó is jött, ezzel pedig nem csupán újabb kerékcserékre került sor, de el is tűntek az időkülönbségek.
Az élmezőnyből Verstappen, Norris, Albon és Hamilton kapott új kemény gumikat, ezzel a holland mögött Piastri, Norris, Leclerc, Albon, Russell, Hamilton, Sainz, Hadjar és Hülkenberg volt a pontszerzők sorrendje – így vágtak neki az utolsó tíz körnek, miután a biztonsági autó rendkívül sokáig volt bent a pályán.
Az újraindítást követően az első kilenc sorrendje nem változott, nem sokkal később viszont Hamilton megelőzte Russellt. A McLaren nem alkalmazott csapatutasítást, így viszont Norris csak az 58. körben tudta megelőzni a jóval használtabb abroncsokon lévő Piastrit, addigra pedig bő 5 másodperc volt Verstappen előnye – a brit pilóta így nem is érte utol a hollandot, aki a Forma–1-es karrierje 65. futamgyőzelmét aratta. Az utolsó körökben Albon próbálta megszerezni a negyedik helyet, de rajtavesztett, és végül Hamilton is megelőzte őt, ám ezután Leclerc lelassult (Albont talán szándékosan engedte el a büntetés elkerülése érdekében), így végül ők hárman Hamilton, Albon, Leclerc sorrendben értek célba.
A Forma–1-es Emilia-Romagna Nagydíj pontszerzői:
- Max Verstappen (holland, Red Bull)
- Lando Norris (brit, McLaren)
- Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)
- Lewis Hamilton (brit, Ferrari)
- Alexander Albon (thaiföldi, Williams)
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari)
- George Russell (brit, Mercedes)
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams)
- Isack Hadjar (francia, Racing Bulls)
- Cunoda Juki (japán, Red Bull)
Az egyéni pontversenyben az éllovas Piastrinak 146 pontja van, mögötte Norris 133-mal a második, míg Verstappen 124 egységgel a harmadik helyen áll. A konstruktőrök között a 279 pontos McLaren százharminckét egységgel vezet a második Mercedes előtt. Az idény jövő héten, május 23. és 25. között a Monacói Nagydíjjal folytatódik.