Úgy tűnik, a szerdán menesztett Christian Horner megfizeti az árát a Red Bull gyengélkedésének. A Forma–1-ben tavaly még egyéni világbajnok Max Verstappen csapata, a konstruktőrök között 2024-ben már csak harmadik helyezett Red Bull az idei szezonban csupán árnyéka korábbi önmagának, és az év felénél mindössze a negyedik pozíciót foglalja el a gyártók versenyében. Jelen állás szerint szinte biztosan kijelenthető, hogy idén Verstappen sem nyer újabb vb-címet.

Horner: húsz év, komoly sikerek csapatvezetőként a Forma–1-ben
Horner évközi menesztésével az F1 egyik legrégebb óta íródó kapcsolata ér véget, az 51 esztendős brit sportvezetőt ugyanis még 2004 őszén nevezték ki csapatfőnöknek – akkor, amikor az energiaitalos cég felvásárolta a Jaguart, amelynek jogutódjaként 2005 óta része a világbajnoki sorozatnak. A debütálástól kezdődően Horner volt a csapatfőnök, irányításával nyolc egyéni (négyszer Sebastaian Vettel, illetve eddig ugyanennyi alkalommal Max Verstappen révén) és hat konstruktőri címet nyert a Red Bull.
Horner utódlását házon belül oldják meg az osztrákok.
- Az új csapatvezető Laurent Mekies lesz, akit a fiókcsapatnak számító Racing Bullstól léptetnek feljebb
- Az RB sem marad főnök nélkül, Mekies posztját a továbbiakban a Racing Bulls korábbi versenyigazgatója, Alan Permane tölti be.

Nem Horner a Red Bull sikercsapatának első nagy távozója – ki követheti még?
Hogy valami „elromlott” a Red Bull háza táján, az nem is lehet kérdéses. Max Verstappen tavalyi címvédése ellenére a csapat már 2024-ben látványos hanyatlásnak indult, az év első felének sikerei után alulmaradt a fejlesztési versenyben, és csupán holland pilótája zsenialitásának köszönhetően tudta megtartani az elsőségét egyéniben, a csapatok között pedig be kellett érnie a harmadik helyezéssel.
Nemcsak emiatt volt nehéz éve a korábbi években domináns Red Bullnak, hanem azért is, mert 2024 februárjában Horner személye körül komoly botrány alakult ki. A britet egy női alkalmazott szexuális tartalmú üzenetek küldésével vádolta meg.

Ebben az ügyben végül Horner ártatlansága igazolódott be, ám az egész világ sportkedvelő közösségét izgalomban tartó téma belső feszültségekhez vezetett. Erre az időszakra tehető a Red Bull több kulcsfigurájának távozása, ekkor igazolt át az Aston Martinhoz a sztártervező, az elmúlt évtizedekben több vb-győztes autó megalkotásában kulcsszerepet vállaló, az osztrákokat 2006-tól kezdődően szolgáló Adrian Newey is. A Red Bull vezetősége (valójában már a céget alapító, Dietrich Mateschitz osztrák üzletember három évvel ezelőtti halála óta) két érdekkörre szakadt – az egyik a Horner-féle irányvonal, a másik inkább a változás mellett volt.
Newey és Horner személyében az F1-ben kereken húsz éve érdekelt Red Bull immáron két olyan korábbi vezéralakja sem része a csapat jövőjének, akik jelentősen hozzájárultak az istálló Forma–1-es felemelkedéséhez. A pletykák szerint nem kizárható, hogy a következő nagy kilépő maga Max Verstappen lesz, akit a Mercedes próbál magához csábítani.
Látva a négyszeres bajnok hatását az autó teljesítményére, és főként csapattársainak küszködését a másik Red Bullban, kijelenthető: ha Verstappen is kiválik a Red Bullból, a korábbi rettegett sikercsapat gyakorlatilag az alapoktól kezdhet egy új, egyelőre bizonytalan eredményességgel kecsegtető projektet.