– Színészként a tested a munkaeszközöd, ez pedig arra enged következtetni, hogy tudatosan bánsz vele. Ez a testtudat hat a nőiességedre?
– A főiskolai évek alatt több képzés szólt kizárólag a színpadi mozgásról, de hogy a mozdulat nőies legyen, azt nem tanítják. Emellett a nőiesség megélése a szereptől függ. A legtöbb drámánál kihagyhatatlan a szexus, az érzékiség, de játszottam már szürke, csúnya nőt, sőt még férfit is! Az utóbbinál a legtöbbet a járásomon, a mozdulataimon kellett dolgozni, hogy kivesszen belőle minden finomság. Persze hiszem, hogy ez a rengeteg női szerep és az, ahogy színpadra viszem őket, valamilyen formában hatással van rám.
– A szépség okozott neked valaha is hátrányt? Kellett bizonygatnod a tehetségedet, hogy ne csak egy csinos arcot lássanak?
– Nem, mert nem tartottam magam szépnek. Nem volt fontos. Nem ez volt a fontos. Azt láttam, hogy a fotókon, egy-egy felvételen megszépülök, ha kell. Nem is értettem, hogy van ez. A tükörben legtöbbször kisegérnek láttam magam.
– Ez önbecsüléshiányból fakadt vagy valami más volt az oka?
– Amikor bekerültem a főiskolára, kislány voltam. Tizennyolc évesen elsőre felvettek, amire nem voltam felkészülve. Ha két-három évvel később kezdek, akkor valószínűleg sokkal tudatosabb lettem volna magammal szemben. Minden voltam, csak kiforrott nő nem. Amikor másfél év elteltével a csoporttársaim értékeltek engem és a munkámat, akkor a fiúk megjegyezték, hogy a színpadon, a szemük láttára váltam egy szép és érett nővé. Emlékszem, mennyire csodálkoztam ezen.
– Húsz év, megannyi szerep és élettapasztalat után most miként látod magad?
– Felszabadító, ha nem kell azzal foglalkoznom, hogy nézek ki. Ha jó vagyok úgy, ahogy vagyok. Reggel kócosan, este fáradtan. Ha a tökéletlenségem vonzó. Persze minden nő akkor a legszebb, ha boldog.
– Most hogy állsz a szerelemmel? Azért is kérdezem ezt, mert felröppentek a hírek, hogy Szellő Istvánnal egy ideje nem alkottok egy párt.
– Anno megbeszéltük Istvánnal: bárhogy alakulnak a dolgok, megtartjuk magunknak, és ehhez most is ragaszkodom.