A Me too kampányt azon az alapon próbálták meg méltatlanul hitelteleníteni többen, hogy összecsúsznak benne az erőszak különböző súlyosságú formái. Most, amikor az erőszak spektrumán kívül eső jelenségek is előtérbe kerültek, véleményem változatlan: az adekvát válasz nem a mozgalom bagatellizálása, hanem a definíciók tisztázása, a jelenségek szétszálazása. Ne dőljünk be a visszacsapásnak továbbra sem: az, hogy valami nem erőszak vagy zaklatás, még nem jelenti azt, hogy nincs vele probléma. Azt sem, hogy nincs köze a nemek közti egyenlőtlenségekhez.
Szürkezónás jelenségek alatt olyan szexuális viszonyokat vagy aktusokat értünk, amelyek során nem az egyik fél agressziója, hanem a hiányos-félresiklott kommunikáció, illetve a nemiszerep-szocializáció következményei miatt nem valósul meg a kölcsönösség és az egyenrangúság. Ezek az esetek nem tekinthetők erőszaknak vagy zaklatásnak, mert az érintett nőt a férfi – általában ez a felállás – nem korlátozza, nem félemlíti meg, nem akadályozza a távozását, a nő állása sem függ a férfitól, és noha rossz érzésekkel, de „papíron” beleegyezik az aktusba. Nem gondolom, hogy ezek a történetek „lejáratják a Me too mozgalmat”. A maguk helyén fontos róluk beszélni, azért is, mert ha tisztázzuk, mi a gond velük, az elősegítheti a kapcsolatok minőségének javulását.
Korábban is egyre-másra jelentek meg cikkek a Me too örvén az „udvariassági szexről”, az olyan aktusról, amibe a nők nem azért mennek bele, mert vágynak rá és élvezik, hanem mert kevésbé konfliktusosnak találják a nemet mondáshoz képest. Azt hiszik, hogy ha már randiztak, illetve az adott pontig eljutottak a férfival, akkor „nem illik” visszatáncolni. (Tévedés: meztelenül, széttett lábbal is joga van bárkinek meggondolnia magát, nemet mondani, vagy akár aktus közben kérni, hogy a másik hagyja abba. A partnernek pedig, bármilyen kellemetlen is ez felajzott állapotában, kötelessége ezt tudomásul véve leállni. Ha nem teszi, onnantól erőszakot követ el.)
A következő mérföldkő a The New Yorkerben megjelent, Catperson című, irodalmi értékkel aligha bíró, ám cselekményében számos nő tapasztalataival egybecsengő, így nagy sikert arató novella volt. A közelmúltban hasonló, csak éppen nem fiktív esetre derült fény Aziz Ansari humorista főszereplésével. Mindkét sztoriban adott egy alig húsz éves lány, aki megismerkedik egy nála jóval idősebb, ám semmivel sem érettebb férfival. SMS-ek után sor kerül az első randevúra, amely sietősen szexbe torkollik. Közben a nő kezéből kicsúszik az irányítás – és utólag a történteket groteszknek, illetve egyenesen traumatizálónak látja.