Hatalmas árat kell fizetni Demszky „álmaiért”

Tarlós István ma már kénytelen szóvá tenni, hogy elődje, Demszky Gábor főpolgármestersége milyen károkat hagyott hátra Budapesten.

PR
2012. 05. 15. 3:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat – jelentette beTarlós István hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

Az észak–déli vonal népligeti állomásánál május 5-én két darab, egyenként két négyzetméteres rész szakadt le a díszmennyezetből. Kedden ideiglenesen óránkénti 20 kilométeres sebességre kellett korlátozni a metrók sebességét a hármas vonalon, mivel a Nagyvárad tér és a Népliget között, a belvárosba vezető pálya egyik kitérőjében sínfejkitörést találtak. Pénteken az egyik szerelvény vezetőfülkéjében izzottak elektromos kábelek.

Tarlós István a Magyar Nemzetnek adott interjúban úgy fogalmazott: állandó a siránkozás, a düh és a kommunikációs trükközések a 20 évnyi Demszky-éra képtelenségeit védendő; refrénként ismételgetik, hogy „ne mutogassatok vissza, oldjátok meg a problémát”. A főpolgármester most már úgy véli, hogy kommunikációja túlságosan kíméletes volt eddig. „A 3-as metró állapotával ugyanis átkerültünk egy határon” – fűzte hozzá.

Tarlós emlékeztetett: 2010-ben súlyos adósságokkal szembesültek. A BKV adóssága, az őrület határáig lepusztult közösségi járműállomány, az alig hihető Alstom- és Siemens-szerződés, a CET szerződése, az elképesztő privatizációs szerződések és a botrányos külső megbízási szerződések tucatjai, amelyek jó része már a nyomozó hatóság asztalán van, totálisan elmaradt csatornázási kötelezettségek, közszolgáltató cégek félig kirobbant botrányainak sora, majdnem teljesen kezeletlen hajléktalanprobléma, és e mellé brutális pénzhiány, valamint ezret meghaladó számú lezáratlan per terheli az önkormányzatot.

A főpolgármester elmondta, hogy a „metróügyek” – a 3-as vonalának kirobbant botrányát is ideértve – iszonyatos pénzt jelentenek. „Kénytelen vagyok azt mondani, hogy ezzel már a Demszky-hagyaték következtében szükségállapot-szerű helyzet állt elő Budapesten” – fogalmazott, hozzátéve: Demszky Gábor megálmodta a 4-es metrót, és ennek érdekében hosszú távon lekötötte a város erőforrásait, ráadásul megmagyarázhatatlanul kedvezőtlen szerződésekkel. A 4-es metró költségei meghaladják az 530 milliárd forintot, emellett a főváros teljes évi költségvetése felfelé kerekítve összesen 400 milliárd forint.

Tarlós emlékeztetett arra is, hogy a Horn-kormány idején Oroszország felajánlotta, a volt Szovjetunió adóssága törlesztése egy részének fejében megfúrják az alagutat, és nyugati technikával szerelik fel a rendszert. Ez sem az akkori kormánynak, sem Demszkynek nem kellett.

A teljes cikket a keddi Magyar Nemzetben olvashatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.