Hatalmas árat kell fizetni Demszky „álmaiért”

Tarlós István ma már kénytelen szóvá tenni, hogy elődje, Demszky Gábor főpolgármestersége milyen károkat hagyott hátra Budapesten.

PR
2012. 05. 15. 3:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat – jelentette beTarlós István hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

Az észak–déli vonal népligeti állomásánál május 5-én két darab, egyenként két négyzetméteres rész szakadt le a díszmennyezetből. Kedden ideiglenesen óránkénti 20 kilométeres sebességre kellett korlátozni a metrók sebességét a hármas vonalon, mivel a Nagyvárad tér és a Népliget között, a belvárosba vezető pálya egyik kitérőjében sínfejkitörést találtak. Pénteken az egyik szerelvény vezetőfülkéjében izzottak elektromos kábelek.

Tarlós István a Magyar Nemzetnek adott interjúban úgy fogalmazott: állandó a siránkozás, a düh és a kommunikációs trükközések a 20 évnyi Demszky-éra képtelenségeit védendő; refrénként ismételgetik, hogy „ne mutogassatok vissza, oldjátok meg a problémát”. A főpolgármester most már úgy véli, hogy kommunikációja túlságosan kíméletes volt eddig. „A 3-as metró állapotával ugyanis átkerültünk egy határon” – fűzte hozzá.

Tarlós emlékeztetett: 2010-ben súlyos adósságokkal szembesültek. A BKV adóssága, az őrület határáig lepusztult közösségi járműállomány, az alig hihető Alstom- és Siemens-szerződés, a CET szerződése, az elképesztő privatizációs szerződések és a botrányos külső megbízási szerződések tucatjai, amelyek jó része már a nyomozó hatóság asztalán van, totálisan elmaradt csatornázási kötelezettségek, közszolgáltató cégek félig kirobbant botrányainak sora, majdnem teljesen kezeletlen hajléktalanprobléma, és e mellé brutális pénzhiány, valamint ezret meghaladó számú lezáratlan per terheli az önkormányzatot.

A főpolgármester elmondta, hogy a „metróügyek” – a 3-as vonalának kirobbant botrányát is ideértve – iszonyatos pénzt jelentenek. „Kénytelen vagyok azt mondani, hogy ezzel már a Demszky-hagyaték következtében szükségállapot-szerű helyzet állt elő Budapesten” – fogalmazott, hozzátéve: Demszky Gábor megálmodta a 4-es metrót, és ennek érdekében hosszú távon lekötötte a város erőforrásait, ráadásul megmagyarázhatatlanul kedvezőtlen szerződésekkel. A 4-es metró költségei meghaladják az 530 milliárd forintot, emellett a főváros teljes évi költségvetése felfelé kerekítve összesen 400 milliárd forint.

Tarlós emlékeztetett arra is, hogy a Horn-kormány idején Oroszország felajánlotta, a volt Szovjetunió adóssága törlesztése egy részének fejében megfúrják az alagutat, és nyugati technikával szerelik fel a rendszert. Ez sem az akkori kormánynak, sem Demszkynek nem kellett.

A teljes cikket a keddi Magyar Nemzetben olvashatja.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.