Igaz, a szabadulás sikerült, de az igazi nagy szenzáció elmaradt, a nézők – jelenlévők és tévé előtt ülők egyaránt – csalódottak maradtak. Nem csoda, ha már a mutatvány estéjén többen elkezdtek töprengeni a trükkön, másnap pedig országos kampány indult, amelynek leginkább a „Leplezzük le Merlinit” címet lehetett volna adni.
Ötlet természetesen született szép számmal, többen tudni vélték, hogy míg a betontömb félig merült a Dunába, alulról már hozzáláttak a búvárok, hogy kivágják az üvegketrec alját betonostól, szabadulóművészestől. Született olyan ötlet is, miszerint egyszerűen lerobbantották Merliniről a betont, ám mindkét fenti „megoldást” megcáfolták a stábtagok, mikor a helyszínen kiemelték a ketrecet, benne a még mindig összefüggő betonnal. (Persze többen azonnal előálltak ennek a magyarázatával is, miszerint az egy másik betontömb és üvegkalitka volt.)
Abban azonban mindegyik trükk hívei egyetértenek, hogy az egész nem jöhetett volna létre, ha nincs az RTL Klub – és ezúttal nem a szponzorációra gondolunk.
A televíziós közvetítés nézői minden bizonnyal bosszankodtak, amikor a merülés közben némi technikai zűr adódott, és néhány másodpercre eltűnt a kép, csak a sistergő fekete-fehér pontokat lehetett látni. Többek szerint ekkor állt át a közvetítés élőből felvételre, a víz alatt küszködő Merlini szenvedéseit pár nappal korábban egy strand medencéjében rögzítették, amit az is bizonyít, hogy a Dunában – főleg sötétedés után – két centire sem lehet látni, nemhogy a ketrec sarkától Merlini arcáig.
Egy magát NetTomnak nevező illető a Mai Napnak szakmabeliként épp ezért azt javasolta, a szabadulást közvetítő csatorna munkatársainál kellene keresgélni a trükk megoldását, a titoktartási szerződésben minden bizonnyal rá lehet bukkanni a részletekre. NetTom egy korábbi televíziós trükkre alapozza véleményét, melyben ő maga is operatőrként vett részt – ebben a fegyveresektől körbevett és láncokkal megkötözött szabadulóművész produkcióját két kamera rögzítette, az egyikkel a kép felső részét, a másikkal az alsót közvetítették, így a két kép váltakozásakor a bűvész könnyedén megszabadulhatott bilincseitől egy kulcs segítségével.
Már csak az a kérdés, hogy a nézők, akik egy illuzionista előadásra vártak, miért lepődnek meg, hogy valóban illúzió áldozatául estek. Az pedig egyértelmű, hogy Merlini – hasonlóan a többi bűvészhez és szabadulóművészhez – nem fogja kamerák előtt leleplezni szabadulásának egyetlen apró trükkjét sem, hisz onnan kezdve már nem lenne trükk. (Mai Nap, ma.hu)

Botrányok és tiltakozások a Fővárosi Közgyűlésben, Kollár Kinga bujkál