Jogszerűtlenül ritkította járatait a BKV

Jogszerűtlen volt a BKV május elején bevezetett járatritkítása. A vizsgálat a 18 járatritkítás közül 15-nél azt állapította meg, hogy a menetrendben az önkormányzat által elfogadott előírásokkal ellentétesen változtattak. A Főpolgármesteri Kabinet 20 százalékos prémiumcsökkentést javasolt Aba Botondnak, a cég vezérigazgatójának.

MNO
2005. 05. 23. 10:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint jogszerűtlen volt a BKV május elején bevezetett járatritkítása. Vajda Pál közölte: az eset miatt a Főpolgármesteri Kabinet 20 százalékos prémiumcsökkentést javasolt Aba Botondnak, a cég vezérigazgatójának.

A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a vizsgálat a 18 járatritkítás közül 15-nél azt állapította meg, hogy a menetrendben az önkormányzat által elfogadott előírásokkal ellentétesen változtattak. Hozzátette: felkérték a BKV igazgatóságát, szankcionálja a jogszerűtlen döntésben részt vett vállalati vezetőket. A szocialista Vajda Pál hangsúlyozta: a főváros támogatja az utasforgalmi igényekhez igazodó járatkorrekciókat, de csak az előírások betartása mellett.

Mint ismert, Aba Botondnak tavaly 20 millió forint prémiumot szavazott meg a Fővárosi Közgyűlés a múlt évi szerződésében foglaltak alapján. A Városházán egyébként tavaly arról is határoztak, hogy idén szintén hasonló nagyságrendű plusz pénzt vehet fel a BKV. Rt. igazgatója. A BKV vezérigazgatójának jutalom-feltételeit titkos menedzserszerződésben szabályozzák évről évre. Ebben az üzleti tervben megfogalmazottak teljesítését várják el Aba Botondtól, s ehhez kötik a prémiumot. Az összeg mértékéről, figyelembe véve a mostani „büntetést„ szerkesztőségünk megkérdezte a BKV Rt.-t, ám a közlekedési vállalatnál ezt nem árulták el.

Fidesz: A BKV semmibe veszi a tulajdonos önkormányzat döntését

Kupper András, a Fidesz fővárosi frakciójának vezetője szerint a főváros drasztikus intézkedésére lenne szükség, mert a BKV semmibe veszi a tulajdonos önkormányzat döntését – közölte a Távirati Iroda.

Az ellenzéki politikus szerint „nem a prémiumon szokás gondolkodni”, amikor a közlekedési cég önhatalmúan megszegi a fővárossal kötött szerződését. Az ellenzéki politikus rámutatott: a BKV 2005. évi üzleti terve szerint a 60 milliárd forintban maximalizált hitelállomány fölé tervezi a hiányát, miután a 2004. évi 44,2 milliárd forinton túl, további 22,1 milliárd forint veszteséggel számol.

A politikus információi szerint a BKV további buszjáratokat is alvállalkozásba kíván adni, de ehhez nem kérte ki a főváros felhatalmazását. Míg más országokban egy járművezetőre két kiszolgáló munkatárs jut, addig a BKV-nál ez az arány fordított: 12700 dolgozójából csak 4700-an vezetnek járművet – tette hozzá Kupper András.

(Forrás: Info Rádió, Magyar Nemzet, fideszfrakcio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.