A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint jogszerűtlen volt a BKV május elején bevezetett járatritkítása. Vajda Pál közölte: az eset miatt a Főpolgármesteri Kabinet 20 százalékos prémiumcsökkentést javasolt Aba Botondnak, a cég vezérigazgatójának.
A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a vizsgálat a 18 járatritkítás közül 15-nél azt állapította meg, hogy a menetrendben az önkormányzat által elfogadott előírásokkal ellentétesen változtattak. Hozzátette: felkérték a BKV igazgatóságát, szankcionálja a jogszerűtlen döntésben részt vett vállalati vezetőket. A szocialista Vajda Pál hangsúlyozta: a főváros támogatja az utasforgalmi igényekhez igazodó járatkorrekciókat, de csak az előírások betartása mellett.
Mint ismert, Aba Botondnak tavaly 20 millió forint prémiumot szavazott meg a Fővárosi Közgyűlés a múlt évi szerződésében foglaltak alapján. A Városházán egyébként tavaly arról is határoztak, hogy idén szintén hasonló nagyságrendű plusz pénzt vehet fel a BKV. Rt. igazgatója. A BKV vezérigazgatójának jutalom-feltételeit titkos menedzserszerződésben szabályozzák évről évre. Ebben az üzleti tervben megfogalmazottak teljesítését várják el Aba Botondtól, s ehhez kötik a prémiumot. Az összeg mértékéről, figyelembe véve a mostani „büntetést„ szerkesztőségünk megkérdezte a BKV Rt.-t, ám a közlekedési vállalatnál ezt nem árulták el.
Fidesz: A BKV semmibe veszi a tulajdonos önkormányzat döntését
Kupper András, a Fidesz fővárosi frakciójának vezetője szerint a főváros drasztikus intézkedésére lenne szükség, mert a BKV semmibe veszi a tulajdonos önkormányzat döntését – közölte a Távirati Iroda.
Az ellenzéki politikus szerint „nem a prémiumon szokás gondolkodni”, amikor a közlekedési cég önhatalmúan megszegi a fővárossal kötött szerződését. Az ellenzéki politikus rámutatott: a BKV 2005. évi üzleti terve szerint a 60 milliárd forintban maximalizált hitelállomány fölé tervezi a hiányát, miután a 2004. évi 44,2 milliárd forinton túl, további 22,1 milliárd forint veszteséggel számol.
A politikus információi szerint a BKV további buszjáratokat is alvállalkozásba kíván adni, de ehhez nem kérte ki a főváros felhatalmazását. Míg más országokban egy járművezetőre két kiszolgáló munkatárs jut, addig a BKV-nál ez az arány fordított: 12700 dolgozójából csak 4700-an vezetnek járművet – tette hozzá Kupper András.
(Forrás: Info Rádió, Magyar Nemzet, fideszfrakcio.hu)

„Kamu!” – Kálmán Olga kommentálta Ukrajna EU-s csatlakozását – videó