
Formula–1 technológiával hozták ki a legtöbbet a Ferrari 296-ból, amelynél teljesen átdolgozták a háromliteres V6-os biturbót, a tömegét kilenc kilogrammal csökkentették, miközben 37 lóerővel 700 lóerőre emelkedett a teljesítménye. Az égéskamra csúcsnyomását hét százalékkal növelték meg, az F–1-ből érkezik a kopogásfigyelő technológia. Megerősítették a dugattyúkat, amelyeket olajsugarakkal hűtenek, a nagyobb csúcsnyomást elviselő titánium hajtókarok az F80-ból jönnek – utóbbiak 35 százalékkal könnyebbek az acél hajtókaroknál –, emellett még a főtengely tömegét is csökkentették. A blokkból 1,2 kilogrammot vesznek le, a titánium hengerfej-csavarok 1,9 kilogramot spórolnak; ez világpremier közúti autónál, korábban csak versenyautók használtak ilyen csavarokat. A turbófeltöltők 1,2 kilogrammal veszik ki részüket a tömegcsökkentésből. A 296 GTB/GTS-hez képest a 296 Speciale esetén kétszer több csatorna viszi a motorhangot az utastérbe.
A váltóba beépített villanymotor teljesítményét 13 lóerővel 180 LE/315 Nm-re növelték a motorvezérlés és a hűtés optimalizálásával, az extra teljesítmény csak „Qualify” módban hívható le – ezt a funkciót az SF90 XX-ből vették át. A műszeregységben a jobboldalon jelent meg egy új visszajelző, ami azt mutatja, hány alkalommal hívhatja le a sofőrt ezt az extra teljesítményt. A Ferrari tapasztalatai alapján a Fiorano pályán két kör alatt 14-szer, míg a Mugello pályán egy kör alatt 15-ször kell aktiválni ezt a funkciót a köridő minimalizálása érdekében. A villanymotor és a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó jobb együttműködésének köszönhetően nem csak a kapcsolási idő rövidült, de gyorsabb a reakció a kapcsolófül meghúzására.

A Ferrari 296 Challenge versenyautónál szerzett tapasztalatok alapján alakították át az első lökhárító légterelőit és a padlóburkolatot, a karosszéria felső részénél folyadékdinamikai szimulációkkal finomították a légáramlást. A nyitható tetős 296 Speciale A esetén a szélvédőkereten lévő és az utastér mögötti légterelő átalakításával finomították a légáramlást. Az aktív hátsó szárnynak már három programja van, oldalirányban megtoldották azt függőleges részekkel. A 296 Speciale 435 kg leszorító-erőt generál 250 km/órás sebességnél, ami 20 százalékos növekedés a 296 GTB-hez képest. Mivel a hűtők mérete és elhelyezkedése adott volt, a nagyobb teljesítmény miatti nagyobb hőterhelést úgy kezelik, hogy megnövelték a hűtőkön átáramló levegő mennyiségét, a távozó meleg levegő a padló alatti légáramlást javítja.
