Egy nemrég született kormánydöntés szerint 2006-ig megépül az M0-s autópálya keleti szakasza, amely a 4-es főúttól jobbra és balra eső területeket érinti, és Gyállal is határos. Az állami beruházás kapcsán jelentősen felértékelődnek a körgyűrű menti ingatlanok.– Az utóbbi időben megnőtt az érdeklődés az ipari parkok, logisztikai központok idetelepítése iránt is – nyilatkozta Gyimesi István, Gyál polgármestere. Elmondta: ezek a területek magántulajdonban vannak, s az önkormányzat csak a szabályozási tervek megalkotásával szólhat bele a fejlesztésbe. A mintegy húszezres lélekszámú település három évvel ezelőtt kapta meg a városi címet, s azóta is egyre többen költöznek ide. A megőrizve fejleszteni elvet valló önkormányzat vezetői szerint nem kell attól tartani, hogy a tervezett nagyberuházások megváltoztatják Gyál kertvárosi arculatát, mert azok nem érintik a lakott területeket. Azzal sem értettek egyet, hogy az Országgyűlésben felvetődött a budapesti agglomerációban bevezetendő, úgynevezett átsorolási és építési moratórium. – Ez csak a főváros érdekét szolgálná. Az elmúlt években Budapestről kiköltöző százezrek számára viszont itt, például Gyálon kell munkahelyet biztosítani – véli a polgármester, aki büszke arra, hogy egy három évvel ezelőtt elnyert állami céltámogatásból az idén befejeződik a város csatornázása, és ezzel teljessé válik a közművesítettség.
Orbán Viktor: Európa békéjét, stabilitását és jólétét veszély fenyegeti