Az újjáépülő Budapest Sportcsarnok körüli háromhektáros területen egy új, a forgalom felett hat méter magasan elterülő, zöld növényzettel és vízfelületekkel tarkított köztér kialakítását tervezi az Ifjúsági és Sportminisztérium – értesült a Magyar Nemzet. A másfél évvel ezelőtt leégett aréna újjáépítése és 20 éves üzemeltetése valamivel kevesebb mint 30 milliárd forintjába kerül az államnak, az új beruházás többletköltségéről pedig egyeztetések kezdődtek.A tervek szerint az épülő BS-től és a Sport Szálló határvonalától a metrókijárón, valamint a jelenlegi parkolón át a Volán pályaudvarig a háromhektáros területet a forgalom felett hat méterrel betontetővel lefednék. Az így kialakított felületre élő növényzetet telepítenének, vízfelületet alakítanának ki, helyet kapnának kávézók, esetleg éttermek is. Fürjes Balázs, a BS újjáépítéséért felelős miniszteri biztos megerősítve értesüléseinket elmondta: a terület megemelésével még egy további parkolószintet alakíthatnának ki a jelenlegi felett, s ezzel több mint kétszeresére növekedne, s elérné az 1200-at az autós férőhelyek száma.– A beruházás megvalósulásához többek között a kerület és a főváros, mint a terület tulajdonosának egyetértésére is szükség van – fogalmazott Fürjes Balázs, hozzátéve: a kerület jól járna a beruházással, hiszen a mostani gondozatlan, piszkos terület helyett egy új központot kapnának úgy, hogy az sem számukra, sem pedig a fővárosi önkormányzatnak nem jelent anyagi megterhelést. Ráadásul a beruházással esztétikailag és funkcionálisan is gyarapodna a város.Azon a kérdésen kívül, hogy vajon a kerület rendelkezésre bocsátja-e az érintett területet, a jelenlegi P+R parkoló sorsa is megoldásra vár. Fürjes Balázs úgy vélte: a parkoló kihasználtsága most kevesebb mint ötszázalékos, az őrzése nem biztosított, ráadásul gondozatlan, szemetes. A beruházás megvalósulásával két lehetőség kínálkozna a parkoló üzemeltetésére. Az egyik, hogy a főváros és a kerület egy másik helyen alakítana ki ingyenes autós megállóhelyeket. A másik lehetőség – ha mégis úgy döntenek, hogy az új parkolóházban is legyen bizonyos számú P+R parkoló –, hogy az adott számú férőhely beruházási költségeit nekik kell fedezniük. Gondot okozhat az is, hogy legalább az építkezés idejére szüneteltetni kellene a Volán buszpályaudvar működését.A XIV. kerületi, illetve a fővárosi önkormányzattal megkezdődtek az egyeztetések, s a Volánnal is tárgyalásokat kezdeményezett az ifjúsági tárca.A BS-csarnok újjáépítésének és húszéves üzemeltetésénk összköltsége 65 milliárd forint. Ebből az államnak kevesebb mint 30 milliárdot kell fedeznie, a többit a beruházó konzorcium állja. A törlesztést csak az épület kulcsrakész átadását követően kell megkezdeni, s 12 év alatt kell teljesíteni. A mostani beruházás pluszköltségét egyelőre nem lehet pontosan tudni, arról megkezdődtek az egyeztetések.Mijasnikov Péter, a XIV. kerület főépítésze támogatja az ötletet, szerinte a BS-t nem is szabadna felépíteni a terület rendezése és az említett funkciók biztosítása nélkül. Hozzátette: a hatméteres magasság lehetővé tenné, hogy a környék nagy forgalma ellenére pihenőhelyet jelentsen az odalátogatóknak. Megemlítette, hogy az állandóan óriási forgalmú metrókijáratnál szolgáltatóegységek – közért, fitneszklub, posta, telefonszolgáltató – működnének.Jónak tartotta az elképzelést Schneller István, Budapest főépítésze is, hangsúlyozta viszont, hogy a kész tervekig még sok kérdésben egyeztetni kell.Az elképzelés szerint a csarnok ezzel egy hatalmas előteret kapna, így azt kulturáltan lehetne megközelíteni – tette hozzá. Megemlítette azt is, hogy az úgynevezett BS-törvény csak a csarnok építésére vonatkozik, így a többi terület beépítéséhez nagyon fontosak a tulajdonosi szintű egyeztetések. Úgy fogalmazott: a forgalom felett hat méter magasan elterülő burkolat egyben a környezeti ártalmakat is csökkentené.Halász Iván, a XIV. kerület alpolgármestere elmondta: tudnak az elképzelésről, de egyelőre még nem hoztak a tervet érintő döntést.
Kiderült, hogy mi okozta a raktártüzet a Soroksári úton