A környezetvédő szervezet szerint a rendelet egyes részei ellentétesek az egészséges környezethez való alkotmányos joggal. A Levegő Munkacsoport nem kívánja elvitatni az önkormányzatok azon jogát, hogy saját településrendezési terveikről maguk döntsenek. Ám feltétlenül el kell kerülni – állítják –, hogy az súlyosan veszélyeztesse a környezet állapotát, a pótolhatatlan természeti értékeket, és legfőképpen a lakosság egészségét.
Mint alkotmánybírósági beadványukban fogalmaznak: fontos betartani azt a követelményt, hogy a településeken egy lakosra 21 négyzetméter zöld felület jusson. Ez ugyan nem jogszabályi követelmény, hanem csak ajánlás, ám olyan régi, általánosan elfogadott a városrendezők körében, hogy annak csorbítása már alkotmányellenes. A kerületek által kezdeményezett rendeletmódosítás összesen több mint negyven hektár zöldterületet és tartalékterületként megjelölt mezőgazdasági földet sorol át építési övezetbe. A jogszabály tartalmaz zöldterület-védelmi szempontból kedvező övezeti átsorolást is, ezért a civil szervezet nem kéri a teljes rendelet megsemmisítését.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint aggasztó, hogy a kerületi önkormányzatok sorozatosan kérik a zöldterületeik átminősítését, amelyeket a Fővárosi Közgyűlés többségében jóvá is hagy. Ezzel rontják Budapest egyébként is rendkívül kedvezőtlen környezeti állapotát – tette hozzá. Példaként hozta fel az Adatok Budapest környezeti állapotáról című kiadványt, amelynek felelős kiadója Demszky Gábor. Ebből a füzetből egyértelműen kitűnik, hogy a világ számos fővárosában a hazainál jóval több a zöldfelület. „Budapest egyik legnagyobb környezetvédelmi gondja a kirívóan kedvezőtlen zöldfelületi arány.”
Orbán Viktor: A bérmegállapodással a minimálbér feletti bérek is nőnek