Csökken a bizalom az e-üzletben

Csökkent a harmadik negyedévben a GKI–Webigen internetgazdasági indexe. A második negyedévi 15,1 százalékhoz képest a harmadik negyedévben 10,2 százalékban állapította meg az internetes alkalmazásokhoz kapcsolódó vállalati várakozás indexét a GKI Gazdaságkutató (GKI) Rt. és a Webigen Rt.

Hommer Tibor
2001. 11. 21. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már nem táplálnak különösebb illúziókat az internetes üzleti lehetőségekkel szemben a társaságok: reálisan mérik fel, s ma már nem becsülik túl az elektronikus piactér adta lehetőségeket – derül ki a GKI–Webigen felméréséből. Az internetgazdasági index az internetes értékesítés és beszerzés várható alakulására, az internetnek a vállalat piacára gyakorolt hatására és az internetben rejlő lehetőségek jelenlegi és jövőbeli kihasználására vonatkozó kérdésekre adott válaszokat összegzi. A mutató a növekedési dinamika lassulását mutatja azáltal, hogy egyik negyedévről a másikra 15,1-ről 10,2 százalékra esett vissza. Vértes András, a GKI elnöke ezzel kapcsolatban azt mondta: az e-piacon is az általános gazdasági várakozások mutatkoznak meg, tehát a dekonjunktúrában mért üzleti várakozásokkal együtt mozog az internetgazdasági index is.
A felmérésből kiderül, hogy január és szeptember hónapok között a cégek egymás között nagyjából 29 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le az elektronikus piactéren, vagyis az internet segítségével. Hasonló volument ért el a három negyedév során az elektronikus úton megvalósított beszerzések értéke is, amelynek felső határát a GKI–Webigen közös felmérése 28 milliárd forintra tette.

Az agrárium nem használja az internetet. Legkevésbé a mezőgazdasági, a vad- és erdőgazdálkodási, a halászati és az idegenforgalmi ágazat használja ki az internetben rejlő lehetőségeket – állapítja meg a GKI–Webigen felmérése az internethasználat ágazatonkénti elterjedését is vizsgálva. Az ebben a körben működő cégeknek csak alig 43-46 százaléka rendelkezik hozzáféréssel a világhálóhoz. Az internetes lehetőségeket leginkább az ingatlanforgalmazók, az oktatási tevékenységet végző cégek, valamint a személyi szolgáltatást nyújtó társaságok használják ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.