A részvétel legfontosabb feltétele a vitorlástapasztalat. Persze a reménybeli hajósoknak a költségeiket – a repülőjegyek és az élelem árát, a kikötői díjakat – állniuk kell. Bazsantik különösen örülne annak, ha profi fotós vagy operatőr kísérné el az óceánátkelésre.
A Beneteau First 45-ös április elsején indul a karib-tengeri Santa Lucia kikötőjéből, és a Bermuda-, illetve Azori-szigetek érintésével, Gibraltáron át, május elsején érkezik meg a horvátországi Zadarba. A skipper hangsúlyozta: örömvitorlázásra számít, nem akar rekordokat dönteni. Inkább a biztonságra törekszik majd. A Karib-tengertől a Bermuda-szigetekig passzátszelek viszik a hajót, onnan a nyugati szelek segítségével az Azori-szigetek felé folytatja útját. Intenzív, gyors vitorlázásban lesz részük a fedélzeten lévőknek. A túra idején egy rádióamatőr klub, a Navigátor segítségével tartják majd a kapcsolatot az itthonmaradtakkal. Ha jól működik majd az új számítógépes rendszer, akkor folyamatosan írásos üzeneteket küldhetnek szeretteiknek a hajóról.
A First 45-ös egyébként rendkívül megbízható, kényelmes, négykabinos vitorlás, amelyen az összes lényeges navigációs és biztonsági felszerelés – radar, GPS, automata kormány, sebesség-, mélység- és szélmérő, mentőtutaj – megtalálható.
Jól vizsgázott a hajó a tavaly őszi, a világ legnagyobb, Atlanti-óceánt átszelő túraversenyen, az Atlantic Rally for Cruisers-en (ARC) is. A skipper nyolctagú magyar csapat élén indult el a viadalon november 25-én a Kanári-szigetekről, és december 13-án érkezett meg a karib-tengeri Kis- Antillák egyik legszebb szigetére, Santa Luciába. Bazsantikék a kétszázötven hajóból álló mezőnyben százhuszadikként értek célba. Gál Józsefék az Equatorral másfél órával később futottak be. Idén a hajós ismét benevez az ARC-re. Az őszi rajtig a First 45-ös Zadar kikötőjében lesz.
A nyáron elapadt a Tisza + videó
