A gyorsan változó üzleti kihívások hatására az információ jelentősége felértékelődött, és a versenyelőny megszerzésének, megtartásának fontos eszközévé vált. Ezért ma már elengedhetetlen eszköz az üzleti célokat maximálisan támogató, hatékony és főleg biztonságos informatikai rendszer. A vállalatok informatikai rendszerébe történő illetéktelen behatolások sokszor helyrehozhatatlan károkat okozhatnak. Az információ vagy a feldolgozásához, megjelenítéséhez szükséges erőforrások sérülésekor, ha nem állnak rendelkezésre vagy esetleg illetéktelen kezekbe kerülnek, könnyen a következő problémák merülhetnek fel: üzletvesztés, magas helyreállítási költségek, helytelen döntések, jogi következmények, bizalomvesztés, imázsromlás, esetleg részleges vagy teljes működésképtelenség stb.
További probléma, mellyel a vállalatvezetők és alkalmazottak rendszeresen szembe találkoznak, a nagy mennyiségben, strukturálatlanul tárolt információmennyiség, melynek feldolgozása, illetve konkrét információk visszakeresése jelentős idő és költségszükséglettel jár, nem beszélve a tárolókapacitás végtelen bővítési igényéről. A napi gyakorlatba teljes mértékben integrálható új generációs archiválórendszerek e nehézség feloldására adnak megnyugtató válaszokat. Az archiválás nem egyenlő az egyszerű mentéssel, ahol nincs indexelés, strukturált „tárolás”, könnyű visszakereshetőség.
Az informatikai biztonsági szolgáltatások célja, hogy a vállalat munkatársait és rendszereit felkészítsék az ismert veszélyforrások elhárítására. Ez nemcsak a rosszhiszemű behatolásokkal szembeni védelmet jelenti, hanem a várható veszélyforrások felmérését s a rendszer alkalmazkodóképességének növelését is. Az adminisztratív védelem eszközeivel és az ezekhez szorosan kapcsolódó fizikai védelem alkalmazásával, valamint mindezek rendszeres felülvizsgálatával érhető el az információk teljes körű — logikai, fizikai és adminisztratív — védelme.
Az információbiztonság szerepének és fontosságának értékeléséhez fel kell mérni a várható kockázatokat, az üzletmenetben vagy az ügyvitelben jelentkező károkat a tárolt és feldolgozott információk, illetve az azokat támogató erőforrások valamilyen sérülése folytán. Egy vállalkozás informatikai rendszerének biztonságára szánt költségvetés végtelen nagyságú lehet, ezért ennek mértékét a vállalkozás kockázati tényezői felmérése révén az adott költség mellett elérhető biztonsági grafikonon lehet felírni. Százszázalékos biztonság — vagy másképp nulla kockázat — elvileg sem érhető el, a költségek meredeken nőnek, a kockázat csökkenésének a mértéke pedig egyre kisebb.
A két tényező metszéspontja felett van az optimum, ahol a biztonságra költött pénz megfelel a védendő erőforrást érő kár súlyosságának.
Az adminisztratív biztonsági intézkedések dokumentálják a biztonsági elvárásokat (informatikai biztonsági politika), szabályozzák a biztonsági környezetet, meghatározzák a jogosultságokat, felelősségeket, a kötelezően elvégzendő és a tiltott tevékenységeket (informatikai biztonsági szabályzat). Kiemelt jelentőséget kapnak a nem várt események kezelését célzó üzletmenet-folytonossági tervek, amelyek kidolgozásával a szervezet működőképes maradhat a legkülönbözőbb külső vagy belső incidensek fellépését követően is.
A technológiai és adminisztratív biztonsági intézkedések alkalmazása mellett a hangsúly egyre inkább az emberi oldalra tolódik el. A nem elvárhatóan kontrollált biztonsági kockázatokból származó üzleti veszteségek három legnagyobb forrása: hibák és tévedések, elégedetlen, illetve tisztességtelen munkavállalók, más szóval a humán tűzfal. Ez a három tényező együttesen a veszteségek több mint nyolcvan százalékát adja ki, így a humán tűzfal kalibrálása (feladatköreinek megfelelő szétválasztása, motiválása, oktatása, kontrollálása stb.) döntő jelentőséggel bír az üzleti biztonság növelése szempontjából.
A logikai védelmi intézkedések a tárolt adatok bizalmas kezelését, sértetlenségének megőrzését és folyamatos rendelkezésre állását biztosítják. Ezek lehetnek a vírusvédelemi eszközök, tűzfalak, behatolás-érzékelő rendszerek, autentikációs rendszerek, publikus kulcsú infrastruktúra a digitális aláírás és titkosítás megvalósítására, tartalomszűrés, virtuális magánhálózat a bizalmas kommunikációhoz, mentési-archiválási rendszerek stb. Ide sorolható még a különböző rendszerszoftverek biztonsági követelményeknek megfelelő konfigurálása, illetve a biztonsági szabályzat szerinti jogosultsági rendszerek kialakítása.
Cisco SAFE egy rugalmas és dinamikus biztonságtechnikai módszertan integrált hang?, adat- és videoátviteli, valamint VPN- (Virtual Private Network) hálózatokhoz, mely segítségével vállalkozások biztonságosan és sikeresen növelhetik versenyképességüket az e-business és az internetgazdaság területén. A SAFE egyszerűsíti a biztonsági hálózat tervezését, kivitelezését és menedzsmentjét, főbb előnyei, hogy magas szintű integrált hálózati védelmet biztosít, költséghatékony módon teszi lehetővé a moduláris és skálázható biztonsági keretek fejlesztését, valamint alapot biztosít a biztonságos, alacsonyabb költségvetésű összetett hálózatok migrációjához. A SAFE a biztonsági hálózatok tervezéséhez és megvalósításához nyújt jól alkalmazható tanácsokat és megoldásokat, melyek a testre szabott hálózatok megvalósításánál felmerülhetnek.
A SAFE architektúra legfontosabb elemei a tűzfalak, melyek a különböző hálózatok közötti kommunikáció kontrollját és azok biztonságos szeparálását megvalósító, dedikált hardveren működő szoftvereszközök. A tűzfalak a hálózatok közötti kommunikáció szabályozásán kívül ma már sok egyéb szolgáltatást is nyújtanak, mint például a titkosítás — VPN (Virtual Private Network — virtuális magánhálózat) kialakítása, felhasználóazonosítás, tartalomszűrés támogatása stb.
AZ AUTOMATIKUS E-MAIL-ARCHIVÁLÁS
A vállalkozások többségénél, ahol a vállalati belső és külső kommunikáció alapját az elektronikus levelezés adja, megoldandó feladatot jelent az elektronikus kommunikáció révén felhalmozódott információtömeg tárolása. Erre nyújt megoldást az IBM által kidolgozott és a Synergon által is ajánlott Content Manager e-mail-archiváló rendszer. Ez a megoldás számos, mint a Lotus és Exchange, levelezési rendszerhez biztosít archiválási lehetőségeket. Üzeneteket, jegyzeteket, csatolt fájlokat és mappákat archivál hely- és költséghatékonyan, mellyel több szempontból javul a vállalkozások belső információkezelése. Az archiválás révén a korábbi nagyméretű tartalommal rendelkező levelezési rendszer teljesítménye javul, biztonságosabbá válik az archivált adatok, információk tárolása. Másrészt a rendszer alkalmazásának hatékonyságát érzik a felhasználók is, mivel az archiválási és a visszakeresési idő lerövidül. A rendszer automatikusan archiválja a felhasználó által kategorizált állományokat a központi levelezési adatbázisba, mely a levelezési felületről is elérhető. A rendszer képes a csatolt állományok és a levelezési rendszeren alapuló alkalmazások kezelésére és archiválására is.
A US Open győztese nem bírta ki, odaszúrt a szervezőknek
