Kedvező az üzleti megállapodás Jugoszláviával

Mayer György
2002. 05. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kereskedelem dinamikus növekedését várjuk a július elsején életbe lépő magyar–jugoszláv szabadkereskedelmi megállapodástól – mondta Major István, a Külügyminisztérium helyettes államtitkára tegnap, a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési (ITDH) Kht. budapesti konferenciáján. Mint jelezte: a délkelet-európai országok részesedése a magyar külkereskedelemben mindössze három százalék, amely a szabadkereskedelmi megállapodások hatására várhatóan dinamikusan növekedni fog. A cél az, hogy a megállapodás hatálybalépéséig hátralévő rövid idő alatt a magyar vállalkozók megismerjék az új üzleti lehetőségeket. Az egyezmény ugyanis magyar szempontból rendkívül előnyös, olyan üzleti lehetőségeket nyit meg, amelyeket remekül kihasználhatnak a hazai vállalkozók. Nagyon lényeges, hogy a megállapodás addig lesz hatályos, amíg Magyarország az Európai Unió tagjává nem válik, vagyis várhatóan 2004-ig.
Pallos András, az ITDH belgrádi kereskedelmi szolgálatának vezetője szerint az iroda 1997-es megnyitása óta főleg a kereskedelemfejlesztési területeken igyekezett segíteni a magyar vállalkozóknak, ám már a tőkebefektetések előtt is megnyílt a lehetőség. Kedvezőbb lehetőségeket teremt, hogy megszületett a szerb privatizációs törvény, valamint elfogadták a jugoszláv vegyesvállalati törvényt is. A magyar vállalkozókat segíti az is, hogy időközben megnyílt az újvidéki és szabadkai ITDH-kirendeltség is. A Jugoszláviába irányuló magyar export 2001-ben 217,8 millió euró volt, 11,8 százalékkal több, mint 2000-ben. Az import értéke tavaly elérte 61,9 millió eurót, ami 9,5 százalékos növekedést mutat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.