Számot ad az új, botránykeltő koncepció készítőinek gondolkodásmódjáról az a dolgozatban található érettségi kérdés is: „…őszinte híve-e a kormányzat (és az SZDSZ) a szabad iskolaalapításnak…”. A tervezet alkotógárdájában szerepel az a Mihály Ottó, aki jelenleg Magyar Bálint oktatási miniszter tanácsadója.
A tanulmány szerzői egyébként tegnap óta sajtónyilatkozatokban cáfolják, hogy dolgoznak az OM-nek. Egy Arató László nevű közreműködő esetében ez ugyan igaz, azonban tagja annak a NAT 2002 elnevezésű csoportnak, amely a tárca háttérintézményénél – a Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézménynél (KÁOKSZI) – a Nemzeti alaptantervet átdolgozza. Egy másik szerzőt, Knausz Imrét a Heti Válasz című hetilap úgy jellemzi, hogy „az MSZMP KB Párttörténeti Intézetében, a Horn-kormány NAT-műhelyeiben, illetve az MSZP programgyáraiban érlelődött”. Knausz Imre lapunknak elismerte, hogy a tanulmány készítésében és a NAT újjáalakításában is részt vesz, azonban „felháborítónak tartja, hogy egy vitaanyag a nyilvánosság elé kerüljön és politikai színezetet nyerjen”. Emlékezetes: az Oktatási Minisztérium (OM) csütörtökön közleményben szögezte le, hogy „nevetségesek Pokorni Zoltán, a Fidesz oktatási kabinetvezetőjének kijelentései (…), mert az emlegetett tanulmány egy szakértői anyag, az abban leírtak nem az OM koncepcióját tükrözik”.
***
<byA tanulmány Big Brother című fejezetében többek között a következő állításokat választhatnák ki az érettségizők: – Azért Juditot és nem Zsanettet szavazták ki a nézők, mert Zsanett csinosabb volt. – Judit magatartása mindvégig bántó és kirekesztő volt. Összetett mondattal kellene válaszolniuk az alábbi kérdésre: – Milyen fontos előzményét nem hangsúlyozták a nézők Judit és Zsanett reggeli, a palacsintakészítésről szóló (…) párbeszédének?

Egy speciálisan átalakított autót kapott a súlyosan megsérült balettművész