Holnap két metrófinanszírozási változatot tárgyal meg a kormány, tekintve, hogy máig nem született egyezség a két fél között. Mint megírtuk, a Pénzügyminisztérium terve szerint a beruházás finanszírozási aránya 60–40 százalékban oszlana meg az állam és Budapest között, míg a fővárosi önkormányzat által preferált másik elképzelés 82–18 százalékos részvételt tartalmaz. Nincs egyezség a földalatti első ütemben megépülő szakaszának hosszáról sem, így a kormánynak kell döntenie, hogy Kelenföldtől a Baross térig vagy – ahogy azt Demszky Gábor főpolgármester is szorgalmazta – a Bosnyák térig épüljön-e. Úgy tudjuk: az előzetes számítások szerint az előbbi esetben 195, a másiknál pedig 264 milliárd forintba kerülne a kivitelezés.
Lapunk arról értesült: a kormány ki szeretné kötni, hogy ha az előre vállaltnál több pénzre lenne szükség a beruházás befejezéséhez, azt nem vállalja, vagyis a fővárosnak kell előteremteni az esetleges költségnövekedésre a fedezetet. A 4-es metró építésének pénzügyi ellenőrzésével a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalt bíznák meg, amelynek évente egyszer jelentést kell készíteni. A metrószerződésbe egyébként a felek belefoglalnák azt is, hogy a főváros megkezdi az észak– déli, vagyis az 5-ös metró megvalósíthatósági tanulmányának kidolgozását és a műszaki előkészületeket.
Az állam és a főváros főképp az Európai Beruházási Bank (EIB) által nyújtandó hitelből fedezné a 4-es metró építésének költségeit, a főváros hitelére a kormány garanciát adna. Számítanak azonban az Európai Unió strukturális alapjaira is, amelyet 2007-től lehetne igénybe venni, s a beruházás tizenöt százalékát lehetne abból finanszírozni.
Drasztikusan megemelték a parkolási díjakat Budapesten – Magyar Péterék együtt szavazták meg a baloldallal