Szakértők szerint az óriásira duzzadó hitelek visszafizetése, a 35 milliárdos költségvetési hiány pótlása és az aktuális fejlesztések fedezete csak privatizációval teremthető elő. Már Demszky Gábor főpolgármester is úgy nyilatkozott legutóbb lapunknak, hogy a 4-es metróberuházás, vagyis a város élhetőbbé tétele érdekében az „utolsó családi ezüsttárgyat is el kell adni”. A pénz nem teremthető elő ingatlaneladásokból vagy a kisebb, önkormányzati résztulajdonú cégek eladásából. Vajda Pál (MSZP) városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes lapunknak úgy fogalmazott: jelenleg nincs napirenden a százszázalékos fővárosi tulajdonú közműcégek magánosítása. Nyolcvan egyéb gazdasági társaságban van kisebb-nagyobb részvénye a városnak, ezen vagyon értékesítése várható – tette hozzá. Arra a kérdésünkre viszont, hogy elképzelhető-e a már privatizált Fővárosi Gázművek Rt. további magánosítása, amelynek eredményeképp tízmilliárdos bevételre tehetne szert az önkormányzat az aranyrészvény megtartása mellett, Vajda azt felelte: el lehet ezen gondolkozni.
Mitnyan György (Fidesz) fővárosi képviselő, XII. kerületi polgármester szerint Budapest több hitelt már nem képes felvenni. Mint fogalmazott: vagy drasztikus mértékben kell emelni a helyi adókat, vagy a közműcégek részvényeinek értékesítésével kell számolni. Felhívta a figyelmet, hogy a kormány csak a jelenlegi áron finanszírozza a 4-es metró alapszakaszának hetven százalékát, a várható költségnövekedést a fővárosnak kell állnia. Hozzátette: az ingatlanportfólió épületeit intézmények használják, így azokat kevésbé lehet értékesíteni. Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője szerint néhány éven belül privatizációra kerül sor. Ha az MSZP tartja a szavát, akkor bizonyára a gázművek további értékesítésének lehetősége merülhet fel, mivel az osztalékkifizetés annál nagyobb a részvényesek felé, amennyivel erősebb a tulajdonrészük a vállalatban.
Szánthó Miklós levelet írt David Pressman távozó nagykövet-aktivistának