Kontroll nélkül a 4-es metró

Ellentét húzódik a metrópénzek felhasználásával kapcsolatban a fővárost vezető koalíció két pártja között, így tegnap nem született megállapodás, hogyan érvényesüljön az állam ellenőrző szerepe a beruházás során.

2003. 06. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem hozta létre tegnap a Fővárosi Közgyűlés azt a szervezetet, amely a 4-es metró megépítése során az állami ellenőrzést is gyakorolná, holott a beruházást taglaló kormányhatározatban egy ilyen grémium felállítása szerepel. A közgyűlés egyelőre arról a fideszes indítványról sem határozott, hogy a városházi képviselőkből paritásos alapon álljon fel egy, a beruházást kontrolláló bizottság, amely részletesen felügyelhetné a tavalyi áron 195 milliárd forintos építkezés menetét, finanszírozását és közbeszerzéseit. Úgy tudjuk, Budapest pénzügyi vezetése azt szeretné, ha a beruházó BKV alá tartozó DBR Metró projektigazgatóság félévente készítene egy jelentést a kormány, az önkormányzat és az építkezés 75 százalékára hitelt biztosító Európai Beruházási Bank számára. Ez az ellenzék számára elfogadhatatlan lenne.
A közgyűlés tegnap, ellenzéki módosító javaslatokat is elfogadva, ugyanakkor az SZDSZ-t többször, az MSZP-t pedig egyszer leszavazva határozott állásfoglalásában a 4-es metró megépítése mellett. Bekerült a szövegbe, hogy a főváros mindenképpen kívánatosnak tartja a Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig tartó szakasz továbbépítését a Bosnyák térig, illetve a budaörsi virágpiacig. Értesülésünk szerint a Fidesz az Országgyűlésben is igennel voksol a metrótörvényre. A közgyűlésen egyedül a MIÉP szavazott nemmel tegnap a metróépítésről hozott állásfoglalásra, mondván, ők korábban is ellenezték a nyomvonalat, többek között a Gellért téri hévízforrások veszélyeztetése miatt.
A Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig építendő szakasz előkészületi munkálataira 3,6 milliárd forintot fordíthat az önkormányzat. Az MSZP viszont aggályosnak találta az erre vonatkozó előterjesztést, mert szerintük az nem szabályozza a pénz konkrét felhasználását. Ezért a javaslat ellen szavaztak, a többség viszont elfogadta azt. Információink szerint a szocialisták nem bíznak meg mindenben a DBR metró projektigazgatóság ténykedésében – ez a BKV alá rendelt szervezet használná fel a 3,6 milliárd forintot is –, hiszen annak vezetését a Városháza SZDSZ-es része bizalmasainak tartják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.