Ha úgy zárul le az EU testületeiben jelenleg is tartó jogvita, hogy a városi tömegközlekedésben versenyhelyzetet kell teremteni, úgy Budapest sem kerülheti el a BKV privatizálását – mondta lapunknak Atkári János (SZDSZ) pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes. Szerinte katasztrofális is lehet a tömegközlekedési piac megnyitása, hiszen az új tulajdonos nem lenne kötelezhető például a veszteséges szolgáltatások működtetésére.
A politikus kifejtette: Nyugat-Európában már van példa magánosított városi tömegközlekedésre. Egyelőre viszont csak egy alkotmányos iránymutatás van érvényben az unióban, amely a városi közlekedési szolgáltatások terén a versenyhelyzet nyitásával számol. Az Európai Parlament, az Európai Bizottság és a miniszterek tanácsa még nem döntött arról, hogy jogszabályban rendezze ezt a kérdéskört. Információink szerint a költségvetési koncepció elfogadása után kezdi meg a városvezetés összeállítani azon vagyonelemek listáját, amelyek privatizációjára sor kerül.
Gulyás Gergely: Újabb hat hónappal meghosszabbítják a lakossági kamatstopot