Még meg sem kezdődtek a metró építési munkálatai, az első nemzetközi tendereket is csak legkorábban tavasszal írhatják ki, ám az előkészítésre már így is milliárdos nagyságrendű pénzt költött a fővárosi önkormányzat. Túlnyomórészt nem a Városháza apparátusa vagy az önkormányzat által létrehozott DBR Metró szervezet végezte el a munkákat, hanem egyes szaktanácsadó cégek. Gulyás László, az igazgatóság vezetője lapunknak azzal indokolta az 1998 óta rendszeres megbízásokat, hogy a DBR Metró kis létszámú szervezet, amely nem tudná ellátni ezeket a feladatokat. A külső vállalkozásokat közbeszerzési pályázat útján választották ki. Elmondta: a PR-munkára 10-20 millió forintot költenek átlagban évente, a jogi feladatokra is körülbelül ennyit, bár az idén több dolguk volt, a pénzügyi tanácsadásra 10 millió forintot, míg a mérnöki tevékenységre 100 milliós összeget költöttek.
Gulyás László hozzátette: a szakhatósági engedélyeztetési tervek és összességében a 4-es metró előkészületi munkája rendkívül sok mérnöki munkát igényelt. Érdeklődésünkre kifejtette: ahol a törvény megengedi, ott a jövőben sem változtatnak, fenntartják a megbízási szerződéseket, amelyeket még akkor kötöttek, amikor 1998-ban döntés született a beruházásról, s nem gondolták, hogy ennyire elhúzódik az építés. A PR-feladatokat a Demszky Gábor korábbi sajtófőnökéhez és kampányfőnökéhez köthető Sawyer Miller Group, a mérnökit az Eurometró, a jogi tanácsadást pedig a Gárdos–Benke ügyvédi iroda végzi, amely a fővárost képviselte a Demszkyék által elvesztett metróperben is.
Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője szerint az elköltött pénzek semmiképp nem arányosak az eddigi munkákkal. Indokolatlan és aggályos ekkora összeget fordítani a PR- és jogi feladatokra.
Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője úgy látja: amit csak lehet, a Városháza apparátusára kéne bízni. Budapest lakossága nem is tudja, milyen óriási mennyiségű közpénzt fordít a Városháza egyes külső cégek megbízására, többek között PR-munkára. Szinte minden feladatot külső társaságokra bíznak, holott a Városháza apparátusa folyamatosan bővül – jegyezte meg.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő