Mától érvényes a matrica

Mától matricával lehet használni az M5-ös autópálya Budapest–Kiskunfélegyháza közötti 114 kilométer hosszú szakaszát. Az ellenzék továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy haladéktalanul hozzák nyilvánosságra a kormány, valamint az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. tulajdonosai között megkötendő szerződést és a gazdasági tárcához érkezett ajánlatokat.

2004. 03. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valamennyi hazai autópályát matricával vehetnek igénybe az autósok március 12-től, a Budapest és Kiskunfélegyháza között megépült M5-ös autópálya fizetős kapuinál is megállás nélkül lehet áthaladni. Medgyessy Péter miniszterelnök tegnap az autópálya újhartyáni főkapujánál kijelentette: azok az emberek is birtokba vehetik az utat, akik eddig elképesztő árat fizettek a használatért. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint a nagy tavaszi hadjárat ezzel megkezdődött, idén nyolc helyszínen kezdenek új autópálya építésébe az „okos Magyarország” városai felé. Ismert: a magyar állam negyvenszázalékos tulajdonrészt vásárolt az AKA-ban, a matrica bevezetéséért úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet, ami egyben biztosítja a társaság teljes bevételét, a tulajdonosok elvárt tőkemegtérülését és a társaság nyereségét. A díj már idén is lényegesen meghaladja az AKA éves bevételét, az autópályát közbeszerzés nélkül a jelenlegi tulajdonosok cégei építik Szegedig. Az AKA-nak hitelező bankok jóváhagyták a részvényátadást és az autópálya továbbépítését, a szerződéseket a héten megkötik a felek, ám ezek tartalmáról csak később tájékoztatják a közvéleményt.
Haladéktalanul hozza nyilvánosságra a gazdasági tárca az M5-ös autópálya kivásárlásáról megkötött szerződést, valamint az öszszes beérkezett ajánlatot – ismertette a Fidesz kérését a minisztérium épülete előtt tegnap Szijjártó Péter. Az országgyűlési képviselő átadta a szakminiszternek címzett levelet, majd elmondta: az emberek nem lehetnek biztosak abban, hogy a kormány a kivásárlásnál a legkedvezőbb megoldást választotta. Senki nem tudja, hogy mire költötték a Postabank privatizációjából származó 101 milliárd forintot, amelyet a kormányfői ígéret szerint az M5-ös kivásárlására kellett volna fordítani – mondta Szijjártó. Hozzátette: az emberek azt sem értik, hogy miért csak a kisebbségi tulajdonrészt vette meg a kormány az üzemeltető társaságban. Azt is elfogadhatatlannak nevezte, hogy a szocialisták az autópálya kérdését pártígéretté, kongresszusi felajánlássá silányították, ezzel pedig beláthatatlanul kedvezőtlen tárgyalási helyzetbe hozták a kormányt. Szijjártó Péter úgy véli, Csillag Istvánnak válaszolnia kell arra, miért kellett annyira sietni a szerződés megkötésével, hogy nem várták meg az ügyben a parlamenti vizsgálóbizottság létrejöttét, valamint az állami számvevőszéki ellenőrzést.
Csillag István miniszter lapunk kérdésére közölte: az üvegzsebtörvény rendelkezéseinek megfelelően hatvan napon belül hozzák nyilvánosságra a szerződések tartalmát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.