Suzuki Ignis bemutató

A május 2. óta kapható Suzuki Ignis-szel túlzás nélkül új időszámítás kezdődik a hazai autós társadalom életében. Az eddig egyeduralkodó Swift tulajdonképpen közvetlen utód nélkül búcsúzott a vásárlóktól, a gyártósoron helyére lépő, utcai terepjáróból származtatott Ignis azonban magasabb ára ellenére is fényes sikerekre számíthat.

MNO
2004. 03. 05. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rég kísérte ilyen élénk érdeklődés és ennyi találgatás új modell bevezetését a magyar piacon. A matuzsálemi kort megért, és magának ehhez méltó tiszteletet kivívott Swift a magyar lakosság évről évre nagyobb hányadának kínált sallangoktól mentes, végletekig megbízható megoldást a közlekedésre. A robusztus technika érve mellett persze mindvégig ott volt az egyszerű konstrukciónak és a hazai gyártásnak köszönhetően rendkívül kedvező ár, a bőkezű gyári garancia, valamint az értékesítési akciók szakadatlan sora is, így nem csoda, hogy a Magyarországon forgalomban lévő személygépkocsik közül ma minden tizennegyedik a mi autónk.

A Suzuki tehát komoly dilemmában lehetett, amikor sor került a modellváltásra. A minőség és az ár, a modern kor és a kispénzű vásárlók követelményeinek versenyéből végül az előremutatóbb, igényesebb, ám egyszersmind költségesebb opció került ki győztesen. Az Ignis az azonos nevű, egy ideje – nyilván a közelgő metamorfózis okán – már nem árusított japán gyártású modell alapjaira épül. A Suzuki azonban, felmérve az európai (és azon belül is a magyar) vásárlók igényeit, jelentősen megnövelte az autó hosszát. A 15 centiméteres gyarapodásból 12 a csomagtartót növeli, így a poggyászoknak immár 236 liternyi tér jut. Ez ugyan tágasnak továbbra sem nevezhető, de a 3,77 méteres hosszhoz képest elfogadható érték – a jelen esetben mérvadó, az Ignisnél 7 centivel hosszabb, ötajtós Swift csomagterénél pedig közel másfélszer nagyobb.

A maradék bő hüvelyknyi nyújtás a tengelytávra jutott, a hátsó utasok előtt teremtve tágasabb lábteret. Csodákra megint csak nem számíthatunk, ám a kategória átlagánál nincs rosszabb dolga a magas plafonú Ignisben utazóknak. Az immár három személyes üléspad háttámláját több fokozatban dönthetjük, ezáltal némi kényelmetlenség árán túlméretes bőröndök mellett is szállíthatunk utasokat. Sajnos a csomagtartó padlója a rögzített ülőfelülettel van egy síkban, így a hátlap teljes lefektetésekor fél arasznyi lépcső osztja meg a maximálisan 1 köbméteres üreg rakodófelületét. Ezért az autó alapkonstrukciója tehető felelőssé: a magas padló az egykori négykerékhajtás folyománya, amely ősztől visszaköltözik az Ignisbe. Ugyancsak ekkor jelenik meg a kínálatban a ma még ismeretlen paraméterekkel rendelkező 1,5 literes benzinmotor (opcióként akár automatikus váltóval), valamint a Fiattól származó 1,25 literes dízel.

Pillanatnyilag azonban csak egyetlen hajtáslánccal kapható az Ignis. Az első kerekeket forgató, 1,3 literes motor újdonsága a szívóoldali változó szelepvezérlés. A 93 lóerős hajtómű a Suzukiktól megszokott harsány lelkesedéssel mozgatja a nem egészen egy tonnás járművet. A lassú manőverezést elektromos szervokormány könnyíti meg. A magas építés ellenére kanyarban jóval csekélyebb mértékben dől a karosszéria, mint a Wagon R esetében, 17 centiméteres szabad magassága révén pedig az Ignis könnyedén megbirkózik a göröngyös földutakkal és a járdaszegélyekkel, ami várhatóan különösen népszerűvé teszi az autót a vásárlók körében.

A Swift utódlása körüli legfontosabb kérdés természetesen az ár. Az Ignis alapverziója – széria kétoldali légzsákkal és szervokormánnyal – 2,35 millió forintba kerül, ami mintegy 20 százalékkal magasabb az azonos lökettérfogatú, ötajtós elődénél. Valóban ideje tehát másképp gondolni a Suzukira. Az Ignis modern rajzú műszerfalával, kifejezetten kellemes tapintású kárpitjaival, a rendkívül divatos sportos haszonjárműveket idéző formatervével, hangsúlyozott biztonsági alapfelszereltségével és nem utolsó sorban fejlett motorvezérlésével már egy új korszak gyermeke. A kétmillió forint körül elérhető, megbízható minimálautó szerepköre ezentúl az egyliteres Wagon R-re hárul, az Ignis pedig jó eséllyel magasabb presztízsű körökből csábíthat át vásárlókat az elnyűhetetlen Suzukik táborába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.