Menetrendszerűen érkezik a nyári budapesti káosz

A napokban újabb kilenc helyszínen kezdődik útfelújítás Budapesten, s ezzel egy időben több mint tucatnyi főútvonalon, illetve három felüljárón és egy hídon dolgoznak majd. Emiatt az érintett területeken élők lezárásokkal, útszűkületekkel, torlódásokkal számolhatnak majd. Egyébiránt a fővárosban az elmúlt években ilyentájt megszokottá vált a közlekedési káosz, mindennaposak a napszaktól független forgalmi dugók. A városházán jövőre nagyobb szervezettséget, augusztusra pedig kész felújítási terveket jósolnak. Elsősorban Medgyessy Péter miniszterelnök korábbi ígéretére alapoznak, amely szerint minden egyes útfelújításra költött fővárosi forinthoz ugyanannyit ad majd a kormány.

2004. 07. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei útfelújítások zömét júliusban és augusztusban végzik, de a munkálatok a legtöbb helyszínen szeptemberig és októberig is elhúzódnak – tájékoztatta lapunkat Kántorné Volter Erzsébet, a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának illetékese. Mint mondta, a beruházás összköltsége csaknem 4,7 milliárd forint.
A napokban Budán, a II. kerületi Törökvész úton, a Gábor Áron utca és a Kapy út között, a III. kerületben a Virág Benedek utcában, a Szépvölgyi úti BKV-megálló körül, a XII. kerület, Stromfeld Aurél úton a Németvölgyi út és az Orbánhegyi út között, illetve az Agancs utcai hídon, a XI. kerületben a Kamaraerdei úton látnak munkához. A pesti oldalon a VIII. kerületi Orczy úton az Orczy tér és a Nagyvárad tér között, illetve a Baross utcában az Illés utca és a József körút között, a X. kerületi Vaspálya utcában a Román utca és a Kőér utca között, a XVII. kerületi Ferihegyi úton a Pesti út és az Akácvirág utca között, valamint a XIX. kerületi Határ úton a Gyorsforgalmi út és az Ady Endre út között dolgoznak majd. Három helyszínen, a XIII. kerületben a Váci úti felüljárón, a XI. kerületből a XXII. kerületbe átvezető felüljárón és a XXI. kerületi Szabadkikötő úton július elejétől zajlanak a munkálatok, továbbá az Erzsébet hídon is folyamatosan halad a szint alatti korrózióvédelem, amely szintén fennakadásokkal, időszakonként a 2-es villamos forgalmának a leállításával jár.
Wintermantel Zsolt, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese szerint az útfelújítások okozta közlekedési káosznak elsősorban a szervezetlenség az oka. Szerinte a Főpolgármesteri Hivatal illetékesei alternatív útvonalak készítésével, a közlekedők szakszerű tájékoztatásával elejét vehetnék a közlekedési káosznak. – A másik nagy gond, hogy a 2004-es költségvetés elfogadása előtt nem került a képviselők elé a koncepció, így csak a büdzsé elfogadása után, márciust követően lehetett tervezni a munkálatokat – szögezte le a frakcióvezető-helyettes, megjegyezve: a város útvagyona 30 ezer milliárd forint, ehhez képest a 4,7 milliárdos felújítási keret édeskevés.
– Elkerülhetetlen, hogy ezek a beruházások torlódásokkal járnak, hiszen a budapesti közúti forgalom 80 százaléka a fővároshoz tartozó 10 160 kilométernyi főútvonalon halad át, ez naponta 1,1 millió autó mozgását jelenti. A nyilvántartások szerint csak Budapesten 600 ezer személygépkocsi, 70 ezer teherautó, 4 ezer autóbusz és 15 ezer motorkerékpár van forgalomban. A fővároson sokan csak áthaladnak, de például az agglomerációból naponta több mint 200 ezer gépjármű érkezik – emelte ki Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes. Szerinte csak galibát okozna, ha alternatív útvonalakat gyártanának, ugyanis akkor azok dugulnának be. Lapunk kérdésére elismerte, hogy az idei felújítások valóban csúsznak amiatt, hogy a tervezéshez csak márciusban, a költségvetés elfogadása után foghattak hozzá, azonban úgy véli: ez jövőre másként lesz. Háromszor ennyi kormánytámogatás érkezik majd a fővároshoz, így 2005-ben 200 ezer négyzetméternyi utat javíthatnak meg. Emlékeztetett: Medgyessy Péter miniszterelnök ígérete szerint minden egyes útfelújításra fordított forinthoz ugyanannyit ad majd a kormány. Azért, hogy korábban elkezdődhessenek majd a munkálatok, már augusztusban a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti a jövő évi terveket.



Indul a vízcsőprogram. Mától kezdve várhatóan október végéig tart az a vízcső-rekonstrukciós program, amelynek során mintegy 8500 méter csőszakaszt újíttat fel Budapesten a Fővárosi Vízművek Rt. Bár – az útfelújításokhoz hasonlóan – ezek a munkák is a város több pontján tartanak majd, a nemrég bevezetett, csak minimális útfelbontással járó technológia alkalmazásával csupán részleges lezárásokkal kell számolni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.