Még az átlagos termék is könynyen eladható szebb, tetszetősebb vagy praktikusabb csomagolásban. A csomagolóipar „virágzása” a piacgazdaság kialakulásának következménye, s mára a hazai termékek jelentős része világszínvonalú. Ennek kialakításához nemcsak külföldi tőkére és technológiára volt és van szükség, de jól felkészült magyar szakemberekre is.
Oktatásuk önálló szakként a Budapesti Műszaki Főiskolán zajlik. A hároméves képzés után évente 30– 50 szakember kerül ki a munkaerőpiacra. Tőlük a leendő munkaadók a tökéletes idegennyelv-ismerete mellett egy-két éves tapasztalatot, valamint üzemi gyakorlatot kérnek. Így, ha először nem is a végzettségüknek megfelelő területen, de a csomagolóiparban kapnak munkát, ahonnét viszont már sokszor visz egyenes út a szakmai sikerekig. Természetesen más felsőoktatási intézményekben is folyik a szakma oktatása, formálása, ám nem önállóként, hanem gyakran a logisztikai szak egyik tantárgyaként. Szakemberek szerint a globalizáció és az ország uniós csatlakozása is abba az irányba mutat, hogy néhány éven belül a sikerszakmák között lehet a csomagolási üzemmérnök szak. A marketingesek ugyanis folyamatosan azon mesterkednek, hogy újabb és szebb „köntösbe” öltöztetett árukkal csábítsák vételre az üzletek vásárlóit, a cégek pedig állandóan a költségeiket akarják mérsékelni.

Házasságokkal is épül a hálózat Magyar Péter és főnöke körül – videó