Feljelentés az új mentőautók miatt

Az Országos Mentőszolgálat ellen büntetőfeljelenést tesz a szervezet több dolgozója a nemrégiben beszerzett és forgalomba állított Mercedes Sprinter típusú mentőautók veszélyessége miatt – értesült a Magyar Nemzet. A napokban egy ilyen rohamkocsi borult föl Budapesten, miután belerohant egy személyautó. A szolgálat szóvivője cáfolja, hogy az új Mercedesekkel bármi gond lenne, sőt – mint mondta – kategóriájukban ezek a legbiztonságosabbak a világon.

2004. 08. 06. 18:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt tesz az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) több dolgozója büntetőfeljelentést a szervezet ellen, mert balesetveszélyesnek, a gyors mentés feladataira alkalmatlannak tartják a nemrég beszerzett Mercedes Sprinter típusú gépkocsikat. – Ezek a járművek inkább teherautónak használhatók, mintsem mentőautónak. A megkülönböztető fényjelzés alacsonyabb a réginél, s napsütésben szinte nem láthatók, a 3 tonnás autóba szerelt 2150 köbcentiméteres dízelmotor nem ad nagy stabilitást, ráadásul a végsebesség óránként nem több, mint 140 kilométer, amellyel szükség esetén az autópályán csak „cammogni” lehet – mondta el lapunknak egy, a neve elhallgatását kérő mentőorvos.
– Képtelenség, amit az esetleges feljelentők állítanak az új mentőautókról – közölte lapunkkal Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője. Kijelentette: a Mercedes Sprinterek jelenleg a világ legmodernebb mentőautói, a biztonsági követelményeknek megfelelnek, s ami szintén fontos, a közös főnyomócsős, úgynevezett CDI dízelmotorok költségtakarékosak. Az alapfelszereléshez tartoznak az ABS blokkolásgátló, illetve a BAS fékrásegítő rendszerek, továbbá az ESP elektronikus menetstabilizáló. A 313 CDI típusok motorjai 129 lóerősek, amelyek nyomatéka 300 newtonméter. A kéklámpa valóban kisebb, ám fényereje nagyobb, s az átvilágított terület nagysága megegyezik a régi autókon használtakéval – tette hozzá a szóvivő.
Július 2-án mutatták be az új esetrohamkocsi, a Mercedes Sprinter 313 CDI típus első példányait. Bejelentették: 2004 szeptemberéig az OMSZ 48 és 53, decemberig pedig miniszteri döntés alapján további 25 Mercedes és 35 Ford gépkocsikhoz jut, ingatlanhasznosítási forrásokból pedig további 44, illetve 60 azonos típusú jármű beszerzése válik lehetővé – olvasható az OMSZ hivatalos honlapján.



Balszerencsés rohamkocsik. Személygépkocsival ütközött 2004. augusztus 2-án egy új rohamkocsi a főváros II. kerületében, a Margit körúton. Az ütközés következtében a Mercedes Sprinter az oldalára borult, egy ápolót súlyos gerincsérüléssel, egy orvosnőt pedig zúzódásokkal szállítottak kórházba. Február 2-án a mentő vezetője meghalt, és kilencen megsérültek a 36-os főúton, ahol nyolc gépjármű ütközött össze. Január 16-án hat ember sérült meg, amikor összeütközött egy személyautó és egy mentő a 2-es főút nógrádi szakaszán. Tíz nappal azelőtt egy beteg meghalt, heten megsérültek a 81-es főúton, amikor egy mentőkocsi kisteherautóval ütközött.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.