Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt tesz az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) több dolgozója büntetőfeljelentést a szervezet ellen, mert balesetveszélyesnek, a gyors mentés feladataira alkalmatlannak tartják a nemrég beszerzett Mercedes Sprinter típusú gépkocsikat. – Ezek a járművek inkább teherautónak használhatók, mintsem mentőautónak. A megkülönböztető fényjelzés alacsonyabb a réginél, s napsütésben szinte nem láthatók, a 3 tonnás autóba szerelt 2150 köbcentiméteres dízelmotor nem ad nagy stabilitást, ráadásul a végsebesség óránként nem több, mint 140 kilométer, amellyel szükség esetén az autópályán csak „cammogni” lehet – mondta el lapunknak egy, a neve elhallgatását kérő mentőorvos.
– Képtelenség, amit az esetleges feljelentők állítanak az új mentőautókról – közölte lapunkkal Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője. Kijelentette: a Mercedes Sprinterek jelenleg a világ legmodernebb mentőautói, a biztonsági követelményeknek megfelelnek, s ami szintén fontos, a közös főnyomócsős, úgynevezett CDI dízelmotorok költségtakarékosak. Az alapfelszereléshez tartoznak az ABS blokkolásgátló, illetve a BAS fékrásegítő rendszerek, továbbá az ESP elektronikus menetstabilizáló. A 313 CDI típusok motorjai 129 lóerősek, amelyek nyomatéka 300 newtonméter. A kéklámpa valóban kisebb, ám fényereje nagyobb, s az átvilágított terület nagysága megegyezik a régi autókon használtakéval – tette hozzá a szóvivő.
Július 2-án mutatták be az új esetrohamkocsi, a Mercedes Sprinter 313 CDI típus első példányait. Bejelentették: 2004 szeptemberéig az OMSZ 48 és 53, decemberig pedig miniszteri döntés alapján további 25 Mercedes és 35 Ford gépkocsikhoz jut, ingatlanhasznosítási forrásokból pedig további 44, illetve 60 azonos típusú jármű beszerzése válik lehetővé – olvasható az OMSZ hivatalos honlapján.
Nem kegyelmez az időjárás még napokig, aztán jön a nagy fordulat
