Jövő januártól harmadára kell csökkenteni a motorbenzin, s hetedére a gázolaj kéntartalmát az unió országaiban. Az új szabályozás eredményeként a kén mennyisége egyik üzemanyagfajta esetében sem haladhatja meg az 50 ppm-et, vagyis adott mennyiségű üzemanyagban a kén aránya nem lehet több a teljes mennyiség 50 milliomodrészénél. 2010-re tovább szigorodik az előírás, akkor már 10 ppm-ben határozzák meg a plafont.
Az új előírások miatt komoly beruházásokra kényszerültek az olajvállalatok. A Mol Rt. adatai szerint Európában összesen 10 milliárd dollárt költöttek erre a célra. A magyar, a szlovák és a német finomítók már a 10 ppm-es előírást is teljesíteni tudják, Csehország és Lengyelország 50 ppm-nél tart, míg Románia és a balkáni régió egyelőre nem képes teljesíteni az uniós normákat. A Mol 76 milliárd forintot költött a kénmentesítésre, ebből a pénzből új gázolaj- és motorbenzin-kénmentesítő üzem épült, Pozsonyban pedig egy gázolaj-kénmentesítő egység.
Kérdés, milyen hatással lesznek az új szabványok, illetve az előírások teljesítéséhez szükséges költségek az üzemanyagárakra. Az olajtársaságok egy keskeny mezsgyén egyensúlyoznak, szigorúan mérlegelik, hogy megéri-e a ráfordítás. Az USA-ban emiatt az elmúlt pár évben leállították a finomítók felét; a következmény hullámzó benzinkészlet, majd a bizonytalan tartalékok miatti drágulás lett. Kérdés, hogy a fejlesztések milyen mértékben épülnek az árakba, szakértők szerint az olajtársaságok a befektetéseiket vissza akarják nyerni, s ez dráguláshoz vezethet.
A Mol nem tervez áremelést, így is bőven megtérül a befektetett pénze. A fejlesztések révén ugyanis képessé vált arra, hogy a magas kéntartalmú orosz olajat is a kívánt minőségben dolgozza fel, s mivel ez olcsóbb az alacsony kéntartalmú északi-tengeri olajnál, a finomítói szegmens rekordnyereségre tett szert az idei évben.

Ennyi vizet kell innod naponta, hogy üde legyen a bőröd