Sajtótájékoztatóján Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke kiemelte: a viták főleg azokban a kerületekben (VI., VII., VIII., IX.) pattantak ki, ahol a nyereségérdekelt Centrum Kft. működik, a parkolási társulásokkal amúgy is csak a kerületeknek van jogviszonya, így nem lehet minden visszásságért a fővárost elmarasztalni. Ismeretes: a napokban kerékbilincs-háború tört ki a Fővárosi Közterület-felügyelet és a Centrum Kft. között, mert a parkolási társaság a VII. kerületi Rottenbiller utcában októberben egy nap alatt hetven autót bilincselt meg – a közterületesek szerint törvénytelenül.
A városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke, Szálka Miklós
a Magyar Nemzetnek elmondta: a legnagyobb gond, hogy a budapesti parkolást három társaság kezeli, és így nem egységes a rendszer. Szálka Miklós úgy véli, csak olyan helyeken kellene fizetőövezeteket kijelölni, ahol nagyobb a kereslet, mint a kínálat. Ezt az elvet azonban a kerületek gyakran nem tartják be – tette hozzá az alelnök.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes (MSZP) lapunk kérdésére korábban elmondta: addig nem lehet egységesíteni a parkolási rendszert, amíg nincs teljes konszenzus a szereplők (a főváros, a kerületek, a parkolási társulások, az autósok, a civil szervezetek és az érdekképviseletek) között. Tudatta azt is: Budapesten naponta 1,1 millió autó fordul meg. Ezek átlagosan egy órát közlekednek, a nap fennmaradó részében pedig valahol parkolnak. Vajda szerint ezt a helyzetet úgy lehet kezelni, ha a budapestiek az otthonuk környékén nem az utcán, hanem parkolóházban, mélygarázsban tartják az autóikat. Az önkormányzatoknak anyagilag támogatniuk kellene az autósokat, hogy mélygarázsokban parkoljanak.

Muri Enikőt a hét leggyalázatosabb hozzászólásával támadják