Több mint egy hónappal a Budapest Airport Rt. 4,7 milliárd forintos telekvásárlási botrányának kipattanása után sem lehet tudni, kit terhel felelősség a Ferihegyi repülőtér számára ugyancsak előnytelen szerződés megkötéséért. Az ügyben elkészült jelentések nem nyilvánosak, így az érintett felek – az üzletet megkötő reptér, valamint az ügyletet jóváhagyó ÁPV Rt. és felettes szerve, a Pénzügyminisztérium (PM) – arról sem adtak felvilágosítást, hogy miért kellett volna a piaci ár többszörösét jelentő vételárat az eladók számlája helyett egy MSZP közeli ügyvéd, Répászky Miklós letéti számlájára átutalni. (Répászky eddig több perben képviselte a szocialista Keller Lászlót, Katona Bélát és Veres Jánost, az MSZP és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság közötti jogvitában pedig az MSZP-t képviselő ügyvédként vált ismertté.) Egyelőre arról sem kíván nyilatkozni senki, hogy újrakötik-e az adásvételi szerződést. A felelősséget eddig valamennyi fél elhárította.
– Lezártnak tekintjük a reptér telekvételi ügyét – tájékoztatta tegnap lapunkat Kőszegi Márk, a pénzügyi tárca sajtóosztályának helyettes vezetője, aki hangsúlyozta: a pénzügyminiszter nem vizsgálatot, csak jelentést kért az adásvételről. A jelentés tartalmát firtató kérdésünkre Kőszegi annyit válaszolt: nem a fióknak készült az anyag. A mostani tájékoztatás némileg ellentmond a PM február 21-i hivatalos bejelentésének, amikor a jelentés bekérését a tárca azzal indokolta, hogy ki kell deríteni, törvényes volt-e és megfelelő áron történt-e a földterület megvásárlása.
Érdekvédelem és minibusz. Szakszervezeti vezetők érdekeltek abban a cégben, amelyik megvásárolná a Budapest Airport (BA) Rt.-től a népszerű és jól jövedelmező minibusz-szolgáltatást. A Népszabadság értesülései szerint a BA Rt. által meghirdetett pályázaton részt vesz az Airport Express Kft., amelynek egyik alapítója a Repülőtéri Minibusz-gépkocsivezetők Szakszervezetének vezetője, a tulajdonosok között szerepel a BA Rt. üzemi tanácsának elnöke is. A 2003-ban lebonyolított első pályázat a szakszervezetek ellenállása miatt hiúsult meg, ugyanis az érdekképviseletek vezetői a munkavállalók részvétele mellett foglaltak állást. A BA Rt. közölte: nincs semmi ok arra, hogy dolgozók ne szerezhessék meg a szolgáltatás üzemeltetésének jogát. A minibuszpályázat kérdésének felvetése egy újabb tégla abban a „fiktív falban”, amit egyes érdekcsoportok a reptér körül igyekeznek felhúzni. (P. G. I.)