Hamvából támadt fel a Tisza cipő: az egykori keleti blokk „Adidasa” újra kapható. Az eltelt évtizedek sikertermékei ugyanakkor nemcsak a könnyűiparban jelentek meg, de az élelmiszerben is. A napokban jelentették be, hogy a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt. a budapesti strandokon és gyógyfürdőkben hamarosan megnyitja Bambi-büféit. Fő termékük a magyar italnosztalgia jelképe, a Bambi üdítőital lesz, amely ugyanolyan üvegben lesz kapható, ám a mai szabványoknak megfelelő összetételben. A rendszerváltozást sikerrel vette a Piros Mogyorós csokoládé, a Sportszelet, a Túró Rudi, valamint a Pilóta keksz is. Ezek az édességek ma már csomagolásukkal is megfelelnek a nemzetközi követelményeknek – ki emlékszik már a Pilóta keksz egykori igénytelen szürkésbarna kartondobozára?
A tisztálkodási eszközök között is találni nagy túlélőket: az 1920-as években megszületett Baba termékcsalád elsősorban kisgyermekeknek készült, s eleinte szappanból, babaolajból, kézkrémből és hintőporból állt. Nyolc évvel ezelőtt a termékpaletta a szappan termékre zsugorodott, mára azonban újra családi tisztálkodószerré nőtte ki magát. Az idén lesz negyven éve, hogy 1965-ben megjelent az Amodent a közismert reklámszlogen kíséretében: „Amodent fogat ment”. Azóta a termék számos megújuláson át érte el mai külső arculatát és minőségét. Továbbá az egykori szocialista választék között sikeres Biopon és Tomi mosópor a piacgazdaság keretei között is meg tudott maradni. A termékek sikeréről Takács Ildikó, a Reklám-világszövetség alelnöke lapunknak elmondta: a volt szocialista országokban az egykor sikeres márkák iránt növekvő az érdeklődés. Vannak, akik örömmel veszik e termékeket, és hordják, használják azokat, míg mások ugyan meg nem veszik, de pozitívan gondolnak rájuk. Megint mások ugyanakkor koruknál fogva csak szüleik elmeséléseiből ismerik e termékeket. Ők ennek, illetve a baráti kör hatására vásárolnak. A cégek pedig mindezen érzések öszszességére alapozva alakítják ki marketingstratégiájukat. Hozzátette: ezen árucikkek egy része más országban nem vagy kevésbé ismert, így többnyire egy viszonylag szűk piacon találhat vevőre.

A Honvédelmi Minisztérium közzétette a Ruszin-Szendi Romuluszról szóló jelentés összefoglalóját