Hódító régi sikercikkek

Magyarországon is hódít a retró: számos szolgáltatás és termék kapcsán köszön vissza a fogyasztókra a hatvanas, hetvenes vagy nyolcvanas évek divatja.

Dénes Zoltán
2005. 04. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hamvából támadt fel a Tisza cipő: az egykori keleti blokk „Adidasa” újra kapható. Az eltelt évtizedek sikertermékei ugyanakkor nemcsak a könnyűiparban jelentek meg, de az élelmiszerben is. A napokban jelentették be, hogy a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt. a budapesti strandokon és gyógyfürdőkben hamarosan megnyitja Bambi-büféit. Fő termékük a magyar italnosztalgia jelképe, a Bambi üdítőital lesz, amely ugyanolyan üvegben lesz kapható, ám a mai szabványoknak megfelelő összetételben. A rendszerváltozást sikerrel vette a Piros Mogyorós csokoládé, a Sportszelet, a Túró Rudi, valamint a Pilóta keksz is. Ezek az édességek ma már csomagolásukkal is megfelelnek a nemzetközi követelményeknek – ki emlékszik már a Pilóta keksz egykori igénytelen szürkésbarna kartondobozára?
A tisztálkodási eszközök között is találni nagy túlélőket: az 1920-as években megszületett Baba termékcsalád elsősorban kisgyermekeknek készült, s eleinte szappanból, babaolajból, kézkrémből és hintőporból állt. Nyolc évvel ezelőtt a termékpaletta a szappan termékre zsugorodott, mára azonban újra családi tisztálkodószerré nőtte ki magát. Az idén lesz negyven éve, hogy 1965-ben megjelent az Amodent a közismert reklámszlogen kíséretében: „Amodent fogat ment”. Azóta a termék számos megújuláson át érte el mai külső arculatát és minőségét. Továbbá az egykori szocialista választék között sikeres Biopon és Tomi mosópor a piacgazdaság keretei között is meg tudott maradni. A termékek sikeréről Takács Ildikó, a Reklám-világszövetség alelnöke lapunknak elmondta: a volt szocialista országokban az egykor sikeres márkák iránt növekvő az érdeklődés. Vannak, akik örömmel veszik e termékeket, és hordják, használják azokat, míg mások ugyan meg nem veszik, de pozitívan gondolnak rájuk. Megint mások ugyanakkor koruknál fogva csak szüleik elmeséléseiből ismerik e termékeket. Ők ennek, illetve a baráti kör hatására vásárolnak. A cégek pedig mindezen érzések öszszességére alapozva alakítják ki marketingstratégiájukat. Hozzátette: ezen árucikkek egy része más országban nem vagy kevésbé ismert, így többnyire egy viszonylag szűk piacon találhat vevőre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.