Szennyvíztisztító készül Csepelen

Elhelyezték tegnap Csepelen a központi szennyvíztisztító alapkövét, amely 2010-től üzemelhet, s ezután a budapesti szennyvíz a jelenlegi alig 50 százalék helyett 92 százalékban ártalmatlanítva ömlik majd a Dunába. A botrányos előkészítésű fejlesztés költségei meghaladják a 120 milliárd forintot, ebből PR-munkákra csaknem 140 milliót költenek, miközben a csatlakozó beruházások sorsa egyelőre bizonytalan.

2006. 04. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Négy év alatt elkészül Európa legnagyobb környezetvédelmi beruházása, a csepeli szennyvíztisztító, és Budapest 2010 után már nem lesz a Duna legnagyobb szennyezője – jelentette be tegnap Persányi Miklós, a még hivatalban lévő kormány környezetvédelmi minisztere, aki Baráth Etele tárca nélküli miniszterrel, Demszky Gábor főpolgármesterrel, a kivitelező francia konzorcium, a Degrémont vezérigazgatójával és a francia nagykövettel együtt a helyszínen elhelyezte a létesítmény alapkövét, amely egy hengerben különféle dokumentumok mellett egy Népszabadságot őriz meg a jövőnek.
Az évekig húzódó beruházás költségeiről az illetékesek eltérő adatokat közöltek: a hivatalos sajtóanyag 120 milliárd forintot említett, míg a környezetvédelmi tárca vezetője 138 milliárdról beszélt, miközben további fejlesztéseket ígért. Demszky Gábor szerint 2010 után a Dunát ismét birtokba vehetik az evezősök és az úszó emberek, miután a csepeli létesítmény mellett 78 milliárd forintból felépül a dél-budai szennyvíztisztító, s 85 milliárdból pedig Budapest teljesen csatornázott lesz.
A csepeli beruházás régóta húzódik, eredetileg 2005-re kellett volna befejezni, de az előkészítést botrányok kísérték: két évvel ezelőtt több száz millió forintot fizetett a főváros a projekt tanácsadóinak. A csaknem 140 millió forintos PR-tender elbírálása is nagy vihart kavart. Németh Szilárd, a Fidesz csepeli frakcióvezetője szerint a fővárosban valóban a PR-kampány folytatódik, s az ígéretekhez képest jelenleg még sehol sem tart az észak-csepeli szervizút és az úgynevezett gerincút építése. Utóbbi nyomvonalán található ingatlanok tulajdonosaival korábban a főváros pereskedni, majd egyezkedni akart, azonban Demszky Gábor nemrég elismerte: az önkormányzatnak egy fillérje sincs a kártalanításra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.