Lózungreformok évadja Budapesten

Fedezet nélkül csak kommunikációs reformokról lehet beszélni Budapesten, ahol az MSZP–SZDSZ-es vezetők a mai napig nem tárták fel az önkormányzat tényleges pénzügyi helyzetét, miközben a megszorításokat, a szolgáltatások minőségének drasztikus csökkenését már a zsebükön érzik az itt élő emberek – nyilatkozta lapunknak Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője. A koalíció a napokban az európai fejlesztés első évének nyilvánította 2007-et.

2007. 01. 05. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapest új pályára áll, otthonosabb és versenyképesebb lesz – jelentette be a napokban Demszky Gábor főpolgármester, miközben a közüzemi díjak drasztikus emelése és a főváros nyilvánosságra hozott 2007-es költségvetési koncepciója alapján megszorításokra, a Demszky-csomag terebélyesedésére számíthatnak az itt élő emberek.
Tarlós István szerint az SZDSZ-es városvezető új évi beharangozója mellett azt is le lehetne írni, hogy a Chicago Bulls kosárlabdacsapata a téli szünetben leigazolt három 160 centiméteres játékost, így az amerikai bajnokság, az NBA esélyesévé lépett elő. A Szövetség budapesti képviselőcsoportjának vezetője, a Fővárosi Közgyűlésben is megalakított Fidesz–KDNP-frakciószövetség elnöke lapunknak elmondta: már a választási kampányban is kérte a főpolgármestert, hogy hozza nyilvánosságra a főváros valódi pénzügyi helyzetét, ez a mai napig nem történt meg. Mint arról beszámoltunk, Demszky Gábor január 2-i évnyitóján kiemelte, hogy az állami megszorítások következtében nehéz év előtt áll Budapest, a működéshez szükséges állami források nem nőttek, hanem csökkentek, így még takarékosabb működésre és hatékonyabb beruházásirányításra van szükség.
– A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a négyes metró építésének évtizedes ígéretén túl, minden más jelentős, a választási kampányban beígért fejlesztés veszélybe került. Az új metróbiztos kinevezése egyetlenegy célt szolgál, hogy a főváros a kormánynál és az Európai Unió illetékeseinél elérje: ne kelljen újabb hiteleket felvenni a beruházáshoz. Az is nyilvánvaló, hogy a kormány az uniós kohéziós alapra pályázva kívánja finanszírozni a metróépítést, így ezenkívül a város közlekedésfejlesztése leállhat. Hiába hangoztatja a szocialista–szabad demokrata koalíció, hogy más keretekből meghosszabbítják az 1-es és a 3-as villamost, előkészítik az ötös metró építését, ennek kevés az esélye. Nem véletlenül hangoztattam már a választási kampányban, hogy át kell gondolni a fejlesztéseket, mert a működés nem kerülhet veszélybe. Készülünk a februárra várható budapesti költségvetési vitára. A Főpolgármesteri Hivatal ügyosztályairól egyenként kell összeszednünk az adatokat ahhoz, hogy világosabban lássunk. Annyi mindenesetre megállapítható, hogy a főváros egy fokkal jobb helyzetben van mint az állam, azonban a sokat hangoztatott reformok helyett a működési feltételek, illetve a szolgáltatások drasztikus szűkítésére kell számítani – szögezte le Tarlós István, aki szerint csupán kommunikációs reformokról lehet beszélni, erre utal ugyanis, hogy a közüzemi díjak emelését, különösen a távhődíjat már a zsebükön érzik a budapestiek, továbbá iskolák és egészségügyi intézmények bezárássorozatára számíthatunk.
Ismeretes, a közszolgáltatási díjat, a tömegközlekedési tarifákat a tervezett inflációnál jóval magasabb mértékben emelték meg a fővárosban a balliberális frakciók szavazataival, akkor azt ígérték, hogy az emberek zöme kompenzációt kap. Mára kiderült, hogy az állami támogatást a családok jelentős része nem tudja igénybe venni, „magas” jövedelme miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.