A Fővárosi Bíróság 2003 óta tárgyalja a tizenkilenc vádlott perét, s várhatóan ősszel hirdetnek elsőfokú ítéletet. Az ügyészség szerint csaknem 6,7 milliárd forint kárt okoztak az államnak adócsalással és rossz minőségű termék forgalomba hozatalával, azaz olajszőkítéssel. A vádlottak padjára került Csikós József, az Energol Rt. egyik volt vezérigazgatója, aki a rendszerváltás előtt az MSZMP KB osztályvezetője volt, majd a Belügyminisztérium ezredeseként a Központi Adatnyilvántartó Hivatalt vezette. Az Energol Rt. korábbi vezetői közül Drobilich Gábort és Ferencsik Attilát is megvádolta az ügyészség, csakúgy, mint a Monon Kft.-t irányító Tóth Béla vállalkozót, akit az 1990-es évek közepén egyes sajtóhírek a Fideszhez közel álló üzletemberként neveztek meg. A bűnügyi krónikákból ismert, Conti Car elnevezésű cég tulajdonosai közül Csüllög Zsigmond és Radnai László is a per vádlottja, akiket Ferencsikkel együtt a tavaly lezárult kecskeméti maffiaperben, bűnszervezetben elkövetett fegyvercsempészettel és emberölés előkészületével ítéltek el évekre. Érdekesség, hogy az ügy hátterében Radnaiék egykori üzlettársa, az Energol-per hatodrendű vádlottja, Vadnai Gáborral történt elszámolási vita áll.
Az Energol-ügyben még 1996-ban keletkeztek az első operatív információk arról, hogy a cég strómanok közreműködésével nagy mennyiségben importált fűtőolajat, amelyet „szőkítés” után és az adózás megkerülésével gázolajként értékesített. Az energolosok több ügyletét az 1998-ban az Aranykéz utcában felrobbantott Boros Tamás vállalkozó finanszírozta. A rendőrség 1997 áprilisában, látványos kommandós akcióval egy óbudai vendéglőben őrizetbe vette a Conti Car több vezetőjét, és egyidejűleg lecsapott az Energol igazgatóira is, majd még ugyanabban az évben letartóztatták Csikós Józsefet. Ekkor Portik Tamás, a cég külkereskedelmi igazgatója külföldre szökött, így a hatóság meg sem tudta gyanúsítani. Nemzetközi körözést adta ki ellene, mígnem ügyének elévülése miatt törölték az elfogatóparancsot.
Északkeleten -10 fok is lehet