Egymásnak élesen ellentmondó nyilatkozatokkal próbálják a BKV százszázalékos tulajdonosaként fellépő önkormányzat vezetői menteni a menthetetlent. Vagyis azt, hogy a szociális válság kellős közepén, a drasztikus, inflációt jóval meghaladó viteldíjemelést követően és a fővárosi tömegközlekedés visszafejlesztésének, a tavaszra várható járatritkítások küszöbén csaknem megduplázzák a vezetői pénzek „plafonját”.
Antal Attila az eddigi 667 ezer forintos havi fizetés helyett január 15-től 1,5 milliót kap, a bizottsági döntés szerint ez évtől éves alapbérének 150 százalékát kaphatja meg prémiumként, továbbá tavaly januárig visszamenőleg az eddigi jövedelmet veszik figyelembe a prémium alapjaként. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a BKV vezérigazgatója „kincseket vihet el a süllyedő hajóról”, ha végül a várost irányító MSZP-s és SZDSZ-es politikusoktól megkapja majd a maximumot, vagyis egy évben csaknem 45 millió forintot. Afelől, hogy ez minden valószínűséggel így lesz, Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes oszlatta el kétségeinket. Elmondta: a vezérigazgató juttatását azért alakították át, emelték magasabbra, mint a versenyszférában, hogy a jó szakembereket megtarthassák az önkormányzatnál. – A legmagasabb premizálás csak lehetőség, ami azt teszi lehetővé, hogy komoly munkát, nagy feladatokat követeljünk a cégek vezetőitől – magyarázta. Demszky Gábor beosztottja véleményéhez hozzáfűzte: Antal Attilával már most elégedettek vagyunk, eddig kiválóan teljesített.
Másik helyettese, az MSZP-s Hagyó Miklós viszont azt állította: nem nőtt a BKV vezérigazgatójának a javadalmazása. Szerinte Antal maximális juttatása nem haladja meg elődje, Aba Botond 2006-os keretét, sőt az egy évvel ezelőtt munkába álló vezérigazgató tavaly egy fillér prémiumot sem kapott. Utóbbi természetes, hiszen az új vezető tavalyelőtt még nem dolgozott itt, az elfogadott bizottsági határozat azonban egyértelmű: Antal Attila a tavalyi évre visszamenőleg 12 millió forintos pluszjövedelmet kaphat, és a városháza tájékoztatása szerint erről tavasszal döntenek.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője úgy véli, óriási az aránytalanság. Jelezte: Aba Botondnál már a húszmilliós prémium is „kiverte a biztosítékot”. György István (Fidesz) szerint a fővárosi balliberális koalíció a pártállami időket idéző klientúraépítésbe kezdett.
költségfaragó-verseny. Egymásra licitál a főváros és a XI. kerületi önkormányzat abban, ki farag le többet a továbbra is bizonytalan finanszírozású négyes metró 511 milliárd forintosra duzzadt költségeiből. Molnár Gyula, Újbuda MSZP-s polgármestere bejelentette: kezdeményezésükre a beruházás 2 milliárd forinttal olcsóbb lesz, ugyanis a kivitelezők nem építik meg a metróalagút egyik szellőzőjét, mert szakemberek szerint a majdani utasok ennek híján sem maradnak levegő nélkül, ráadásul egy kerületi játszótér is megmenekül. A politikus szavait cáfolja a DBR Metró Projektigazgatóság. Leszögezik: a szellőző elhagyása része a Fővárosi Közgyűlés által korábban elfogadott 17 milliárdos költségcsökkentési tervnek.
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?