Újabb budapesti gödör, mélygarázs vagy csak egy üreges metrófolyosó épül a Fővám téren, a budapesti Nagyvásárcsarnok előtt? Erre a kérdésre senki sem kapott választ tegnap az úgynevezett főpolgármesteri kabinet ülése után. A Népszava értesülései szerint már biztosra vehető, hogy a metró átadását illetően Demszky Gábor főpolgármester legutóbbi, 2011 közepéről szóló ígérete sem tartható.
Megtudtuk, a város vezetőinek idei első tanácskozásán Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes javaslatára az 511 milliárd forintos beruházás projektcége vezetőségének kibővítéséről tárgyaltak, de a Fővám téri állomás ügyét csak vázlatosan érintették.
*
Emlékezetes, Demszky decemberben jelentette be, a kivitelező csak egyéves csúszással vállalja a munkát, ezért az önkormányzat új céget keres. A városvezetés elismerte, bár 2008 augusztusára várják oda a fúrópajzsokat, az állomás addig már semmiképpen nem készül el, így a problémát áthidaló műszaki megoldást keresnek.
A helyettesítő mélygarázsépítés egyelőre csak újságírói latolgatás – válaszolta tegnapi kérdésünkre Olti Ferenc, a beruházó BKV illetékes vezérigazgató-helyettese.
Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke leszögezte: a metróberuházás ilyen jelentős átalakítása előtt részletes, átfogó beszámolót vár az illetékesektől.
Nyári Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója megerősítette, „ragaszkodnak” a Fővám téri megálló megépítéséhez, a véghatáridőhöz, és nem lehet drágább a beruházás.
– Mindez ma már hihetetlen, és nem is az érintett – uniós és magyar szakértők szerint is teljesen szükségtelen – megálló elhagyásával van baj, hanem azzal, hogy a tervek nem erről szólnak – közölte Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, aki szerint egy metróépítésnél számos váratlan helyzetre fel kell készülni. (Ismert: a Fővám téri megálló tervét sokan bírálták, hiszen az majdnem összeér majd a Kálvin téri megállóval, és azon túl, hogy közel esik a Városházához, nincs túl sok értelme. A fővárosi közlekedési lobbi eredetileg azért járta ki, hogy ilyen sűrűn épüljenek a metró megállói, mert meg szerették volna szüntetni a kiskörúti villamosvonalat, ám erről Budapest vezetése a közvélemény tiltakozása miatt állítólag már letett.) Tarlós István azt mondta: az Erzsébet téri után egy újabb gödör alakulhat ki Budapesten, csakhogy míg a polgári kormány idején végül felépült a Nemzeti Színház, a négyes metró megépítésére ma már senki nem vállal garanciát.
Az ellenzéki politikus szerint a négyes metró csak a jégyhegy csúcsa, ugyanis a jóval infláció fölötti közműdíj-emelések után készül az idei Demszky-csomag, azaz a Budapest-szerződésnek nevezett blöffben, a 80 százalékban fedezet nélküli Podmaniczky-programban szereplő fejlesztési ígéretek visszavonása, azok elmaradásának bejelentése. – A presztízsberuházások visszafogását egyébként másfél évvel ezelőtt én hirdettem meg. Akkor az SZDSZ csak mosolygott rajta, ma már viszont hiába beszélnek sokszínű városról, ha az emberek látják: a városvezetés már saját kulturális intézményeit is visszaszorítja, költségeiket lefaragja.
Levajazott közbeszerzés? Újabb botrány robbanhat ki a BKV-nál, ha kiderül, hogy „levajazták” 60 használt autóbusz közbeszerzését – közölte lapunkkal Wertán Zsolt KDNP-s fővárosi képviselő. Úgy tudja, hogy még le sem zárult az eljárás, de az egyik jelentkező már kékre festette a buszait. Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs vezetője lapunknak elmondta: nincs pénzük új buszokra, ezért vesznek 5-6 éves, jó állapotú járműveket.
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?