Romlottak a MEH által mért mutatók

Dékány Lóránt
2008. 07. 25. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hét év után először fordult elő, hogy az áramszolgáltatás minősége nem javult, hanem romlott – derül ki a Magyar Energia Hivatal (MEH) vizsgálatából, amely a tavalyi évet vette alapul.
Az E.ON-csoporthoz tartozó Észak-dunántúli Áramszolgáltató (Édász) Zrt. az elemzés alapján annyira rosszul teljesített „az ellátás kimaradásának átlagos időtartama” kategóriában, hogy a MEH eljárást indít a társaság ellen, amely bírság kiszabásával járhat. A hivatal közleménye szerint az Édász több mint negyven százalékkal maradt el az országos átlagtól. – Ez a rossz eredmény csak részben magyarázható a korábbiakhoz képest megnövekedett szélsőséges időjárási viszonyokkal – írják, majd hozzáteszik: a hálózattervezési előírásoktól eltérő időjárási viszonyok hatásait a hivatal figyelembe veszi. Az előző évek rossz teljesítése után a 2007-es eredmények azt jelentik, hogy a szolgáltató nem tudta teljesíteni a hároméves átlagú minimális minőségi követelményt.
– A ,,nem teljesítés” oka az elmúlt évek egyre szélsőségesebb időjárásában kereshető, amelyet jelenleg a MEH mérőszámai és szabályozása nem vesz figyelembe – mondták el megkeresésünkre az E.ON Hungáriánál. Mint kiemelték, az Édász ellátási területén a hálózat többsége szabadvezeték, ebből kifolyólag az egyre szélsőségesebb időjárás egyre nagyobb mértékben veszi igénybe azt.
A budapesti Elektromos Művek Nyrt. viszont csak éppenhogy megúszta a bírságolást, mivel az ellátás nem tervezett megszakadásának átlagos gyakorisága esetén teljesített rosszul, de ennek mértéke még a tűréshatáron belül maradt. A közleményből kiderül, jól teljesített viszont az E.ON Tiszántúli Áramszolgáltató Zrt., amelyet az előző évben szankcionálni kellett az előírt követelmény nem teljesítése miatt.
2000 óta folyamatosan javultak a MEH által mért mutatók, ám tavaly ez a tendencia megállt, sőt valamelyest meg is fordult. Az ellátás nem tervezett megszakadásának átlagos gyakorisága fogyasztónként 1,83-as darabszámot ért el, míg ez a mutató 2006-ban még csak 1,79-et tett ki. Az ellátás folyamatosságának megszakadása pedig fogyasztónként 130,8 percre emelkedett a 2006-os 127,7 percről. A hivatal tudatta, a magyar adatok nemzetközi összehasonlításban a rosszabbak között szerepelnek, különösen a Németországban mértekhez képest, ott ugyanis egy fogyasztó átlagosan csupán 21,9 percig marad évente áram nélkül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.