Hét év után először fordult elő, hogy az áramszolgáltatás minősége nem javult, hanem romlott – derül ki a Magyar Energia Hivatal (MEH) vizsgálatából, amely a tavalyi évet vette alapul.
Az E.ON-csoporthoz tartozó Észak-dunántúli Áramszolgáltató (Édász) Zrt. az elemzés alapján annyira rosszul teljesített „az ellátás kimaradásának átlagos időtartama” kategóriában, hogy a MEH eljárást indít a társaság ellen, amely bírság kiszabásával járhat. A hivatal közleménye szerint az Édász több mint negyven százalékkal maradt el az országos átlagtól. – Ez a rossz eredmény csak részben magyarázható a korábbiakhoz képest megnövekedett szélsőséges időjárási viszonyokkal – írják, majd hozzáteszik: a hálózattervezési előírásoktól eltérő időjárási viszonyok hatásait a hivatal figyelembe veszi. Az előző évek rossz teljesítése után a 2007-es eredmények azt jelentik, hogy a szolgáltató nem tudta teljesíteni a hároméves átlagú minimális minőségi követelményt.
– A ,,nem teljesítés” oka az elmúlt évek egyre szélsőségesebb időjárásában kereshető, amelyet jelenleg a MEH mérőszámai és szabályozása nem vesz figyelembe – mondták el megkeresésünkre az E.ON Hungáriánál. Mint kiemelték, az Édász ellátási területén a hálózat többsége szabadvezeték, ebből kifolyólag az egyre szélsőségesebb időjárás egyre nagyobb mértékben veszi igénybe azt.
A budapesti Elektromos Művek Nyrt. viszont csak éppenhogy megúszta a bírságolást, mivel az ellátás nem tervezett megszakadásának átlagos gyakorisága esetén teljesített rosszul, de ennek mértéke még a tűréshatáron belül maradt. A közleményből kiderül, jól teljesített viszont az E.ON Tiszántúli Áramszolgáltató Zrt., amelyet az előző évben szankcionálni kellett az előírt követelmény nem teljesítése miatt.
2000 óta folyamatosan javultak a MEH által mért mutatók, ám tavaly ez a tendencia megállt, sőt valamelyest meg is fordult. Az ellátás nem tervezett megszakadásának átlagos gyakorisága fogyasztónként 1,83-as darabszámot ért el, míg ez a mutató 2006-ban még csak 1,79-et tett ki. Az ellátás folyamatosságának megszakadása pedig fogyasztónként 130,8 percre emelkedett a 2006-os 127,7 percről. A hivatal tudatta, a magyar adatok nemzetközi összehasonlításban a rosszabbak között szerepelnek, különösen a Németországban mértekhez képest, ott ugyanis egy fogyasztó átlagosan csupán 21,9 percig marad évente áram nélkül.
Trump a földbe döngölte Von der Leyent
