Közleményben tudatta tegnap a Malév, hogy „az iparágban tapasztalható negatív trendek” miatt leépítésekre kényszerül. Köztudott, hogy az olajárak emelkedésének következtében a kerozinárak megduplázódtak az év folyamán. Az üzemanyag-takarékosság vezeti a Malév menedzsmentjét, amikor októbertől a sugárhajtású gépeket fokozatosan turbópropelleres Bombardier Q400-ra cseréli. A géppark és a menetrend átalakításának következménye a nagyarányú létszámleépítés, amellyel a tavaly év elején privatizált cég kis híján túllépte a privatizációs szerződésben az elbocsátásokra vállalt harmincszázalékos felső határt, tekintve, hogy az alkalmazottak hat százalékát már tavaly lapátra tették. A Malév állítja, hogy a létszámcsökkentés és a gépek kivonása nem jár az európai és közel-keleti célállomások számának szűkítésével. A nagyarányú létszámleépítésről szóló hír bejelentése különösen annak fényében meglepő, hogy alig egy hete a cégnél még kereken visszautasították az ezzel kapcsolatos értesülésünket. Forrásunk, aki, mint utólag nyilvánvaló, valóban jól értesült volt, azt állította, a Malévnál mindennap kilenc embertől szabadulnak meg. A cég szóvivője képtelenségnek nevezte az állítást. Németh Krisztina elmondta, a téli menetrend tervezésén dolgoznak, amelynek során áttekintik útvonalhálózatukat. Létszámkérdésről csak a menetrend, illetve a kapacitásokról hozott döntések után lehet dönteni. Éppen ezért – szögezte le – a Malévnál nem zajlik elbocsátás. A fenti cikk július végén jelent meg, épp egy héttel azelőtt, hogy a légitársaság 400 fős leépítést jelentett be. Ráadásul ebben a létszámban nem is foglaltatik benne az a 100 stewardess, akiket munkaerő-kölcsönzés részében vesz jelenleg igénybe a légitársaság.
A Malév a privatizációt követően egy lépcsőben már csökkentette az adminisztratív területein dolgozók létszámát. Ez a csoportos létszámleépítésként tavaly novemberben mintegy 120 munkavállalót érintett. A most bejelentett 400 fős – 250 aktív és 150 jogi állományban lévő dolgozót érintő – csoportos létszámcsökkentési szándékáról szóló levelét a Malév tegnap megküldte a Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központnak, és tájékoztatta a központi üzemi tanácsot, a légitársaság munkavállalói állományát és érdekképviseleteit. A Malév a hatályos jogszabályoknak, a munka törvénykönyve és a Malév Zrt. kollektív szerződésének megfelelően fog eljárni. A tegnapi bejelentéstől számított hét nap után megkezdi a konzultációs folyamatot a központi üzemi tanáccsal, amelybe bevonja a szakszervezetek képviselőit is.

Ukrán befolyás alatt állhat a Tisza Párt − itt vannak a bizonyítékok