Időhúzás a Megyeri hídnál

A Megyeri híd átadása után várható, a Magyar Nemzet által is többször jelzett, soha nem látott közlekedési káosztól tarthatnak már az illetékesek is, ugyanis a közlekedési tárca még meg sem terveztette a jogerős építési engedélyben előírt Szentendre és Szigetmonostor közötti kis hidat, ezzel az állam gátolhatja az új dunai átkelő őszre ígért forgalomba helyezését. A szentendrei-szigeti település önkormányzata a törvény szerint hozzá sem járulhat a használatbavételhez, de úgy tűnik, a hatóságok időhúzásra játszanak.

2008. 08. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szigetmonostor ellenállásán meghiúsulhat a Megyeri híd őszi átadása – írta tegnapi számában a Népszabadság, azonban Molnár Zsolt, a szentendrei-szigeti település független polgármestere lapunknak elmondta: törvényesen nem is adhatják hozzájárulásukat a használatbavételi engedélyhez, ugyanis az azt megalapozó jogerős építési engedély a környezetvédelmi hatóságok előírására a beruházás részeként tartalmazza a Szentendrét és Szigetmonostort összekötő, úgynevezett kis híd megépítését.
Dietz Ferenc, Szentendre fideszes polgármestere egyetért szigetmonostori kollégájával, és mint a közelmúltban megalakult M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke, további egyeztetéseket szorgalmaz. – Legutóbbi elnökségi ülésünkön a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) illetékese is részt vett, és azt ígérte, szeptemberben folytatódhatnak a tárgyalások. A tárca egyébként azt javasolta, hogy ne az eredetileg kijelölt helyen, a szentendrei katonai laktanyánál, hanem a város és Leányfalu határánál épüljön meg a kis híd, mert az olcsóbb lenne – hangsúlyozta Dietz Ferenc. Hozzátette: a Budapest északnyugati agglomerációjában élők érdekében mielőbbi megoldások kellenek, ugyanis az itt élők számára rendkívül hátrányos lenne, ha a főváros valóban a 11-es főutat és óbudai folytatását, a Szentendrei utat jelölné ki nemzetközi tranzitútvonalnak a kamionok számára. A települések által létrehozott egyesület szerint a körgyűrűt mielőbb be kell zárni, ugyanis elkerülő utak hiányában pokollá változhat az érintett települések lakóinak élete. Az egyesület a híd átadása előtt, majd után is folyamatos zaj- és levegőszennyezettség mérésekre készül.
Derce Tamás Újpest polgármestere szintén fenntartja, hogy az általa vezetett önkormányzat ugyancsak megtagadja a Megyeri híd szakhatósági hozzájárulását, ha nem építik át körforgalommá, illetve lámpás csomóponttá a négy legveszélyesebb kereszteződést. A polgármesternek az illetékes államtitkárok azt mondták, hogy majd mérik a forgalmat, és csak akkor lépnek, ha szükségesnek látják.
A KHEM kommunikációs főosztályán kérdésünkre azt közölték: folyamatosan egyeztetnek az érintett önkormányzatokkal a „legoptimálisabb megoldások” érdekében.

Tarlós tűri Demszky valótlanságait. Demszky Gábor a közelmúltban már sokadszorra Tarlós Istvánt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjét, Óbuda–Békásmegyer volt polgármesterét tette felelőssé azért, hogy a Megyeri híd után nem épül tovább a körgyűrű. Bár a híd egyik vége Budakalászon van, egy kerületi önkormányzatnak pedig semmilyen nyomvonal-kijelölési joga nincs, a főpolgármester többször is elismételte állításait, ezért az ellenzéki politikus az ígérte: bepereli. Tarlós ügyvédje, Hegedűs László lapunknak elmondta: tény, hogy Demszky Gábor valótlanságokat állított, ezt hiteles dokumentumok bizonyítják, az Alkotmánybíróság korábbi döntése szerint egy politikusnak többet kell elviselnie, mint egy átlagembernek, ezért eltekintenek a keresettől.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.