Vállalhatatlan, arcpirító, elképesztő – így kommentálta több, egymástól független közutas forrásunk is azt, hogy az újra kinevezett vezérigazgató, László Sándor első igazgatósági értekezletén előadást tarthatott a szocialisták országgyűlési frakciójának tanácsadója. Varga Sándor nem szakmabeli, nincs közutas múltja, a Magyar Közút (MK) Kht. vezető munkatársai nem hallhatták őt korábban szakmai tanácskozásokon felszólalni, nem jelentek meg publikációi szakfolyóiratokban.
A névjegykártyája szerint a szocialista frakcióhoz kötődő „szakértő” közutas karrierjét – informátoraink szerint – kizárólag politikai kapcsolatainak köszönheti. László Sándor vezérigazgató komoly bajban volt, amikor júniusban megjelent a közlekedési tárca honlapján az MK Kht. vezetői posztjára kiírt pályázata. Maga a kiírás ténye ugyanis azt bizonyította, hogy a tárcánál elégedetlenek a szervezet tevékenységével. László ekkor politikai pártfogókat keresett magának, és Varga Sándor személyében találta meg a kapcsolatot a szocialista párt felső régióihoz. Vargát informátoraink klasszikus vidéki szocialista kijáróembernek jellemezték, aki Burány Sándor, jelenleg az MSZP budapesti elnökének köréhez tartozik.
Hogy Varga Sándor lobbitevékenységének köszönhető, vagy más körülménynek, nem tudni pontosan, de tény, hogy az „ellene” kiírt pályázatot László Sándor végül is megnyerte, és Szabó Pál közlekedési miniszter határozatlan időre kinevezte az MK Kht. vezérigazgatójának. A lekötelezett László pedig igazgatói értekezletén kiültette maga mellé Vargát, aki ideológiai megalapozású előadást tartott az útügyi vezetőknek.
Az új vezetői pályázatot azért írták ki, mert számos kritika érte az MK Kht. vezérigazgatójának tevékenységét. Lapunk is beszámolt arról, hogy nyilvánosságra került: László Sándor értékesíteni kívánja a megyei központok és telephelyek ingatlanjait. A tizenkilenc székház, valamint üzemmérnökség telephelyének könyv szerinti értéke több tíz milliárd forint. Megírtuk, hogy miközben a költségcsökkentés jegyében teljesen átszervezték a kht.-t, előnytelen lízingkonstrukcióban vásároltak gépkocsikat. Öt év alatt egy alsó középkategóriás gépkocsiért, például egy Opel Astráért az államnak 8,8 millió forintot kell kifizetnie. Emellett –s ezt az Állami Számvevőszék is szóvá tette – jelentősen növelték a központi hivatal igazgatóinak számát, miközben a végeken az alacsony fizetés miatt távoztak a jó szakemberek.
Most a magyar tudományos élet megújítása ellen indított támadást a Soros-hálózat